ثبت‌نام برای پیاده‌روی اربعین انجام نمی‌شود
کد خبر: 3926059
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

ثبت‌نام برای پیاده‌روی اربعین انجام نمی‌شود

معاون سیاسی و ‌امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه امسال به دلیل شیوع کرونا، کشور عراق پذیرای زائران اربعین نخواهد بود، گفت: بنابراین ثبت‌نام و پیاده‌روی اربعین در هیچ شهر و روستایی نداریم.

ثبت‌نام برای پیاده‌روی اربعین انجام نمی‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی و ‌امنیتی استاندار زنجان، 7 مهرماه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، اظهار کرد: 50 جلسه با هیئت‌های مذهبی و معتمدان استان در خصوص ایام محرم و یوم‌العباس در زنجان برگزار و اجتماع مراسم یوم‌العباس لغو شد و به جای برگزاری این مراسم، کمک‌های مومنانه به میزان 110 هزار بسته تهیه و بین اقشار آسیب‌پذیر توزیع شد.

وی با تاکید بر لزوم وجود هم‌آوایی و وحدت رویه در مورد اعمال اقدامات سخت‌گیرانه و محدودیت‌ها برای پیشگیری از ابتلای مردم به ویروس کرونا، تصریح کرد: درخواست می‌کنیم سطح همکاری محلی بین فرمانداران و روسای مرکز بهداشت برای اقدامات پیشگیرانه، مداخله‌ای و پرهیز از سفرها و غیره بیشتر شود.

این مسئول با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد و در عزاداری‌ها باید از مراسم تجمعی خودداری کرد، ادامه داد: باید این سئوال را از خود بپرسم که چه کسی در کشور عزادار امام حسین (ع) نیست؟ ولی شرایط حساس است و باید بر اساس مصوبات ستاد کشوری عمل کنیم.

معاون سیاسی و ‌امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بر اساس ابلاغیه‌ها، مراسم عزاداری دهه آخر صفر همچون مراسم محرم است، تصریح‌ کرد: در اربعین، مراسم پیاده‌روی در عراق یا درون‌شهرها و روستاها نداریم و انتظار می‌رود صدا و سیما و مسئولان امر، سلسله جلسات توجیهی در این رابطه برگزار کند.

وی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان نسبت به بی‌توجهی به مصوبات ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: متاسفانه مصوبات در برخی موارد به باد فراموشی سپرده می‌شود. روند نزولی رعایت پروتکل‌ها در برخی حوزه‌ها همچون آرامستان‌ها، ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری، اصناف، پست بانک‌ها و مراکز پلیس + ۱۰ نشان می‌دهد متولیان این بخش‌ها توجه نمی‌کنند و بعضی مدیران کار را رها کرده‌ند.

مرادی مداخله به موقع و تصمیم‌گیری درست را مصداق عمل مسئولانه دانست و افزود: در این جلسه اعلام می‌کنم اگر در نشست آینده آمارها در رابطه با رعایت پروتکل‌ها کاهشی باشد مسئولان امر باید پاسخ‌گو بوده و با این افراد برخورد خواهد شد. متاسفانه شاهد هستیم انتفاع و سود بر منافع عمومی غلبه کرده است.

این مسئول همچنین با اشاره به توزیع ۹۰۰ هزار ماسک در سراسر استان، اعلام کرد: بر اساس مصوبه در داروخانه‌های سراسر استان باید ماسک را ۱۳۰۰ تومان ارائه دهند و در فروشگاه‌ها نیز ماسک ۱۰۰۰ عرضه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha