اعلام آخرین فرصت ثبت‌نام در جشنواره قرآن «هدهد» در زنجان
کد خبر: 3925614
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷

اعلام آخرین فرصت ثبت‌نام در جشنواره قرآن «هدهد» در زنجان

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی زنجان از با اشاره به اینکه جشنواره قرآن «هدهد» در ۸ بخش برگزار می‌شود، اظهار کرد: علاقه‌مندان تا ۱۰ مهر ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند.

10 مهرماه؛ آخرین فرصت ثبت‌نام جشنواره قرآن «هدهد» در زنجانیوسف قنبری، مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام برای بیست و پنجمین دوره جشنواره قرآنی «هدهد» دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تا 10 مهرماه تعیین شده است و تا کنون با توجه به وجود شرایط کرونایی استقبال خوبی از این جشنواره شده اما راضی به این میزان نیستیم و هدف ما مشارکت حداکثری است.

وی تصریح کرد: اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم که تا حدامکان مسابقات از جمله در رشته‌های قرائت و ترتیل به روش مجازی برگزار شود. همچنین در بخش‌های هنری و پژوهش می‌توان فایل آثار افراد را دریافت و در سامانه بارگذاری کرد. فقط در رشته حفظ و رشته‌های معارفی که آزمون کتبی دارند امکان رقابت به روش غیرحضوری نیست که البته در حال رایزنی هستیم که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها، از شیوه مجازی استفاده شود.

این مسئول بیان کرد: بخش آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، ترجمه‌خوانی، حفظ سوره حجرات با ترجمه، حفظ یک جزء، حفظ ۳ جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء و حفظ ۲۰ جزء و حفظ جزء کل، دعا، مناجات و اذان، آیین سخنوری، هم‌خوانی و تواشیح بوده و بخش تیمی شامل مسابقات تیمی، مناظره دانشجویی، نمایش و تواشیح است که به دلیل کرونا ممکن است مسابقات تیمی به تعویق بیفتد.

مسئول واحد قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی زنجان ادامه داد: بخش هنری شامل خوشنویسی، نقاشی، عکاسی، تذهیب، ساخت تیزر بی‌نما (کمیک استریپ)، طراحی پوستر، معرق و منبت، تابلو فرش، نماهنگ، فیلم کوتاه و بخش ادبی شامل شعر کلاسیک(نو)، داستان‌نویسی، نمایش‌نامه نویسی و فیلم‌نامه نویسی است.

وی با اشاره به اینکه بخش ویژه به نام شهید سردار سلیمانی مزین شده و شامل شعر، داستان، نماهنگ، اپلیکیشن و مقاله نویسی و شرکت در بخش ویژه برای عموم آزاد است، ابراز کرد: بخش کتبی شامل احادیث اهل‌بیت(ع)، احکام نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، ترجمه و تفسیر قرآن کریم، سیره معصومان(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم،  پرسمان معارفی سبک زندگی قرآنی و نماز است.

قنبری مقاله‌نویسی گروهی، تالیف و ترجمه کتاب گروهی، کانال‌های مجازی قرآنی گروهی و تولید اپلیکیشن گروهی را از زیرمجموعه‌های بخش گروهی دانست و افزود: بخش پژوهشی نیز شامل مقاله نویسی، تالیف کتاب، بررسی و نقد کتاب، تلخیص کتاب و بخش فناوری شامل کانال‌های مجازی، نرم‌افزارهای قرآنی و سایر موارد است.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در جشنواره هدهد به آدرس الکترونیکی www.quran.behdasht.gov.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۳۳۴۴۸۵۱۵ دفتر کانون قرآن و عترت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان تماس حاصل کنند و برای پرسش و پاسخ نیز به کانال تلگرام به آی.دی @quran_zums مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha