اجرای ۱۷۹۰ پروژه عمرانی بسیج سازندگی در زنجان
کد خبر: 3926250
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹

اجرای ۱۷۹۰ پروژه عمرانی بسیج سازندگی در زنجان

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: یک هزار و ۷۹۰ پروژه عمرانی و ۳۸۹ پروژه تعمیراتی از سوی بسیج سازندگی زنجان اجرا شده است.

اجرای 1790 پروژه عمرانی بسیج سازندگی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، ابوالفضل طهماسبی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان، 8 مهرماه در آیین اختتامیه نخستین جشنواره بسیج سازندگی و مجمع جهادگران استان زنجان اظهار کرد: محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی اولویت برنامه‌های بسیج سازندگی است و ایجاد کارگاه‌های آموزشی، مهارتی و ترویجی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و فنی حرفه‌ای برای توانمندسازی افراد انجام شده است.

وی اجرای یک هزار و 790 پروژه عمرانی، 389 پروژه تعمیراتی و انعقاد 229 تفاهم‌نامه همکاری را از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی برشمرد و گفت: برگزاری اردوهای جهادی طرح هجرت ۳، ترویج و توسعه صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی و محله‌محور، اعزام تیم‌های پزشکی در مناطق محروم، فعالیت در حوزه رسانه و فضای مجازی، ارائه تسهیلات بانکی در راستای اقتصاد مقاومتی، فعالیت در حوزه مقابله با کرونا و لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری برای کمک مومنانه در این مجموعه انجام شده است.

این مسئول بسیج را مرد میدان‌های سخت خواند و گفت: بسیج رقیب سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه در کنار دولت به کمک نهادهای دیگر می‌شتابد که در این زمینه نیز تعامل بسیار خوبی با همکاری خیران، گروه‌های جهادی، مردم و مسئولان داشته و خدمات ارزنده‌ای را در عرصه پیشرفت و آبادانی ارائه داده است و باید این همکاری برای تحقق گام دوم انقلاب توسعه یابد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان به برگزاری کنگره 3536 شهید استان زنجان که در سال 1400 برگزار می‌شود، اشاره و بیان کرد: آرامش و آسایش امروزمان را مدیون رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هستیم و باید همه فعالیت‌های گروه‌های جهادی به نام و یاد شهدا ثبت شود.

فرهاد امندی، مسئول بسیج سازندگی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه ۹۸۷ گروه جهادی در استان فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: از این تعداد ۲۵۶ گروه جهادی جغرافیامحور و ۷۳۱ گروه جهادی محله‌محور هستند و خدمات مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره بسیج سازندگی و مجمع جهادگران بیان کرد: نخستین جشنواره بسیج سازندگی استان با اهداف ترویج حرکت‌های جهادی در جامعه، ایجاد جذابیت برای جهادگران، استعدادیابی جهادگران و تجلیل از آثار جهادی اجرایی شد.

امندی با اشاره به اینکه تعداد نفرات شرکت‌کننده 116 نفر و آثار ارسالی 436 اثر است، بیان کرد: 328 اثر عکس، 12 اثر مستند، 86 اثر کلیپ، 2 اثر پوستر و 8 اثر ایده و تجربه توسط شرکت‌کنندگان به دبیرخانه اولین جشنواره بسیج سازندگی و مجمع جهادگران استان ارسال کردند.

در پایان این مراسم از 48 نفر از خیران، گروه‌های جهادی و کارآفرینان برتر استان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha