ایجاد حسینیه گلزار شهدا در زنجان
کد خبر: 3927092
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳

ایجاد حسینیه گلزار شهدا در زنجان

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان گفت: طبق تفاهم‌نامه با هیئت ثارالله قرار است که برای حضور مردم در جوار مزار شهدا و کسب فیض معنوی از اماکن، حسینیه گلزار شهدا ایجاد شود.

ایجاد حسینیه گلزار شهدا در زنجانعلی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: جمع‌آوری اسناد شهدا یکی از اقدامات بنیاد شهید برای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا 9 جلد از وصیت‌نامه شهدا در دست تهیه است که تا کنون یک جلد به چاپ رسیده و 8 جلد در انتظار نشر است که با تأمین اعتبار تا زمان برگزاری کنگره 3535 شهید استان رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصاحبه‌هایی با والدین شهدا، جانبازان و آزادگان انجام شده است، ابراز کرد: یک نرم‌افزار چندرسانه‌ای از شهدا نیز با همکاری سپاه، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جهاددانشگاهی تولید می‌شود که قابلیت استفاده در تلفن‌های همراه را نیز دارد. 70 عنوان کتاب نیز در حوزه شهدا چاپ شده است.

این مسئول به تولید مستند و فیلم از شهدا به عنوان ابزارهای هنری برای انتقال مفاهیم ارزشی اشاره کرد و گفت: سریال شهید شهریاری کلید خورده است. «یوسف تنها» مستند غواصان دریادل و مستند شهدای انقلاب از جمله تولیدات این بخش است.

مدیرکل بنیاد شهید استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی شبکه‌ها و سایت‌ها در حوزه شهدا بیان کرد: امکان زیارت مجازی از گلزار و موزه شهدا فراهم شده و در ایام کرونا افراد می‌توانند به شکل مجازی از این اماکن بازدید کنند.

وی از طرح توسعه گلزار شهدا خبر داد و افزود: طبق تفاهم‌نامه با هیئت ثارالله قرار است که برای حضور مردم در جوار مزار شهدا و کسب فیض معنوی از اماکن، به شکل هیئت‌امنایی فضاهای مسقف به این مجموعه اضافه و حسینیه گلزار شهدا ایجاد شود.

کاظمی ادامه داد: ساماندهی 91 درصد گلزارهای شهدا به اتمام رسیده است. در مجموع ساماندهی گلزارهای شهدا در مناطق شهری تکمیل شده و 10 درصد باقی‌مانده مربوط به مناطق روستایی است که در حال تکمیل هستند.

وی در مورد طرح سپاس و نهضت دیدار از خانواده‌های شهدا و جانبازان یادآور شد: کمیته تکریم کنگره 3535 شهید استان مسئولیت تکریم این خانواده‌ها را برعهده دارند.

انتهای پیام
captcha