هشدار پلیس فتای زنجان در مورد کلاهبرداری ثبت‌نام اربعین
کد خبر: 3927159
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

هشدار پلیس فتای زنجان در مورد کلاهبرداری ثبت‌نام اربعین

رئیس پلیس فتا استان زنجان بیان کرد: کلاهبرداران با انتشار خبر ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین سعی بر فریب مردم، هدایت به درگاه‌های پرداخت جعلی و در نهایت سرقت اطلاعات کارت بانکی را دارند تا اقدام به برداشت وجه از حساب شهروندان کنند.

هشدار پلیس فتای زنجان در مورد کلاهبرداری ثبت‌نام اربعینبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس فتا استان زنجان، 13 مهر ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور عراق اعلام کرده که امسال به دلیل شیوع کرونا از پذیرش زائران کشورهای دیگر معذور است و در همین راستا امسال زائر ایرانی در پیاده‌روی اربعین نخواهیم داشت.

وی با اشاره به انتشار تبلیغات جعلی در خصوص پیاده‌روی اربعین ابراز کرد: کلاهبرداران با انتشار خبر ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین سعی بر فریب مردم، معرفی آنان به سایت‌های جعلی در خصوص ثبت‌نام کاروان‌های پیاده‌روی اربعین، هدایت به درگاه‌های پرداخت جعلی و در نهایت سرقت اطلاعات کارت بانکی را دارند تا اقدام به برداشت وجه از حساب شهروندان کنند.

این مسئول با تأکید بر اینکه مرجع رسمی اعلام سفرهای زیارتی عتبات عالیات و پیاده‌روی اربعین سازمان حج و زیارت است، تصریح کرد: مردم باید اخبار را از مراجع رسمی پیگیری کنند و شهروندان نباید تحت هیچ شرایطی به شایعاتی که پایه و اساسی ندارد و در شبکه‌های مجازی منتشر می‌شود، توجه کنند.

رئیس پلیس فتا استان زنجان با اشاره به اینکه پلس فتا به شدت در حال رصد فضای مجازی در ارتباط با شایعات پیاده‌روی اربعین است، تصریح کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با دادستان استان زنجان با افرادی که مبادرت به شایعه پراکنی کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: پلیس فتا، شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی و پاسخگوی نیاز شهروندان است و اگر افراد به موردی مشکوک شدند، می‌توانند مراتب را بلافاصله از طریق تلفن ۱۱۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

انتهای پیام
captcha