اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در زنجان
کد خبر: 3927330
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در زنجان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان از اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای برای کنترل روند شیوع کرونا خبر داد و گفت: در این مدت فعالیت مدارس غیرحضوری خواهد بود.

اعمال محدودیت‌های یک هفته‌ای در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، شب گذشته، 13 مهرماه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان زنجان اظهار کرد: افزایش روند شیوع بیماری کرونا، واقعیتی است که با آن مواجه هستیم؛ لذا همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از وسایل حفاظت فردی از جمله ماسک و نظارت بر رعایت آن‌ها مورد تاکید است.

وی تصریح کرد: بر اساس بند سوم صورت‌جلسه سی و ششمین ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تفویض اختیار به استانداران و طبق هماهنگی با وزارت کشور، برای کنترل روند شیوع این ویروس محدودیت‌هایی از امروز به مدت یک هفته در ارائه خدمات در برخی حوزه‌ها در سطح استان اعلام کردیم.

این مسئول تأکید کرد: بر این اساس، آموزش در دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبانسراها و کانون‌های پرورشی به صورت غیرحضوری خواهد بود. برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها به مدت یک هفته در استان زنجان ممنوع اعلام شده است و این هفته نماز جمعه در مساجد و مصلی‌های استان زنجان برگزار نخواهد شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان ادامه داد: مراکز تفریحی، استخرها، باشگاه‌های بدنسازی، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه‌ها، تالارها، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های ورزشی پُربرخورد مانند کشتی، کاراته، جودو و اَمثال آن، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و شهربازی‌ها نیز در طول این هفته، محدودیت اعمال شده است.

وی با تاکید بر نظارت فرمانداران و مدیران کل ذی‌ربط بر رعایت مفاد محدودیت‌ها و برخورد با متخلفان ابراز کرد: در دهه آخر ماه صفر نیز اگر قرار بر برگزاری مراسمی باشد، همچون پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی برای دهه اول محرم، خواهد بود.

مرادی نافچی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، بیان کرد: طبق اعلام ستادهای ملی و استانی کرونا علاوه بر اینکه هیچگونه اعزام زائر به عراق و مرزهای غربی نخواهیم داشت، راهپیمایی اربعین نیز در هیچ قالبی و در هیچ نقطه‌ای از استان و کشور برگزار نخواهد شد.

وی تصریح کرد: بانک‌هایی که درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعب آن‌ها کمتر از 80 درصد است حداکثر تا 72 ساعت آینده باید نسبت به تقویت رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند و در غیر این صورت باید با رئیس شعبه مربوطه برخورد شود و در صورتی که با رئیس شعبه مربوطه برخورد نشود با مدیر شعب بانک مربوطه در استان برخورد می‌شود زیرا سلامت مردم را نمی‌توان وجه‌المصالحه قرار داد.

این مسئول با بیان اینکه برای تامین ماسک مشکلی در استان نداریم، اظهار کرد: اگر در شهرستان‌ها، مرکزی ماسک را به مبلغ بیش‌ از ۱۰۰۰ تومان در فروشگاه‌ها و بیش از ۱۳۰۰ به فروش می‌رساند باید به صورت جدی برخورد شود، باید کمیته نظارت شهرستان با حضور مسئولان ذی‌ربط از همه مراکز عرضه ماسک در داروخانه‌ و فروشگاه نظارت کنند و متخلفان تعزیر شوند.

انتهای پیام
captcha