لزوم تقویت همبستگی اجتماعی برای اکرام ایتام
کد خبر: 3930152
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

لزوم تقویت همبستگی اجتماعی برای اکرام ایتام

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان گفت: استان زنجان در حوزه یتیم‌نوازی عملکرد مطلوبی دارد با این حال باید همبستگی اجتماعی در حوزه اکرام ایتام و ارتقای جایگاه آن‌ها افزایش یابد.

لزوم تقویت همبستگی اجتماعی برای اکرام ایتامبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان، 28 مهرماه در اجرای طرح کشوری «هر کارمند، حامی یک فرزند معنوی» اظهار کرد: علاوه بر حمایت‌های مادی، تکریم و ارتقای شأنیت و جایگاه ایتام و فرزندان محسنین وظیفه انسانی، اجتماعی، دینی و اخلاقی تک تک شهروندان است.

وی ابراز کرد: اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های حمایت از اقشار نیازمند در استان زنجان توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان انجام شده است و با توجه به روحیه خیرخواهی زنجانی‌ها احیای فرهنگ یتیم‌نوازی در استان مطلوب بوده و باید برای تعالی فرزندان، کاهش آلام و مشکلات مادی و معنوی آن‌ها بیش از پیش تلاش کرد.

این مسئول تصریح کرد: لازم است فرهنگ اکرام ایتام را در فضای فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای جامعه تقویت و جاری و این باور را به یک فرهنگ در جامعه تبدیل کنیم و یک همبستگی اجتماعی در فضای موجود جامعه ایجاد شود و حمایت از ایتام و فرزندان محسنین، میدان عمل است و نباید صرفا به توصیه آن اکتفا شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان تبیین، ترویج و تبلیغ در خصوص اکرام ایتام را ضروری خواند و گفت: ستاد استانی و نیز کمیته‌های شهرستانی برای اجرای طرح تکریم ایتام برای استفاده از نظرات مختلف باید تشکیل و از ظرفیت خیران در زمینه اکرام ایتام و فرزندان محسنین بهره‌گیری شود.

مسیح الله سلطانی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان نیز در این جلسه بر لزوم ایجاد بانک اطلاعات از اقشار آسیب‌پذیر در استان تاکید کرد و گفت: برخی از نیازمندان در استان هستند که در لیست هیچکدام از نهادهای حمایتی و خیریه‌ای قرار ندارند.

وی ادامه داد: سپاه استان بانک اطلاعاتی از نیازمندان استان تدوین کرده است که لیست آن نیاز به بررسی و کار کارشناسی دارد تا خدمات‌رسانی به همه نیازمندان به طور دقیق انجام شود و کمک‌ها به نیازمندان واقعی تعلق گیرد.

افزایش میانگین سرانه ایتام زنجانی به 820 هزار تومان

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان نیز در این جلسه تصریح کرد: با بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت‌های مردمی به ویژه خیران و نیکوکاران و همت همکاران میانگین سرانه دریافتی ایتام به 820 هزار تومان وسرانه محسنین به 309 هزار تومان افزایش یافته است که نشان از همت و بزرگواری مردم شریف و نیکوکار استان زنجان دارد.

وی در ادامه از اجرای شور عاطفه‌ها به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تهیه لوازم کمک آموزشی برای دانش آموزان تحت حمایت خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم با هم‌افزایی منابع و اعتبارات این نهاد و مشارکت خیران، ملزومات تحصیلی مورد نیاز دانش‌آموزان تحت حمایت را با هدف پیشگیری از ایجاد وقفه در تحصیل آن‌ها در شرایط کنونی، از جمله تهیه و تامین تبلت را فراهم کنیم که در این زمینه هم با مشارکت مردم در شور عاطفه‌ها بیش از 30 میلیارد ریال جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام
captcha