سیاست‌های امپریالیستی به دنبال تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان است
کد خبر: 3932031
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶

سیاست‌های امپریالیستی به دنبال تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه امپریالیسم و استعمار به فکر منافع اقتصادی خود بوده به دنبال تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان و اختلاف در مذاهب است، گفت: در این شرایط باید بیش از پیش وحدت خود را حفظ کنیم.

سیاست‌های امپریالیستی به دنبال تفرقه‌افکنی در بین مسلمانان استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، 8 آبان‌ماه در جلسه شورای اداری استان ضمن تبریک مناسبت‌های ماه ربیع‌الاول و میلاد پیامبر گرامی(ص) اسلام اظهار کرد: تاریخ گذشتگان سینه به سینه به دست نسل امروز رسیده به همین دلیل در درج برخی تاریخ‌ها و مناسبت‌ها اعداد مختلفی ذکر شده است.

وی با اشاره به اینکه میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) 12 ربیع‌الاول باشد یا 17 این ماه، نه مشکلی ایجاد  نه مشکلی را حل می‌کند، افزود: اما خاصیت دشمن این است که از هر فرصتی برای ایجاد اختلاف در جامعه اسلامی استفاده کند که پایه‌گذار آن استعمار پیر انگلیس بوده است.

امام جمعه زنجان به ایجاد شبهه در اسلام از طرف مقامات آمریکایی و اروپایی اشاره و بیان کرد: یکی از مقامات آمریکایی در سخنان ناآگاهانه خود گفته است: چین و هند 2 میلیارد نفر جمعیت و 80 خدا دارند اما مسلمانان با یک خدا آرامش ندارند و در خیابان‌های کشورهای اسلامی خون جاری است هم قاتل می گوید الله اکبر و هم مقتول.

وی تصریح کرد: در داخل کشور مشترکات بسیاری از جمله دین، مکتب، مذهب، انقلاب و قانون اساسی داریم اما دشمنی آمریکا و استکبار با نظام اسلامی همواره در راه انقلاب ظاهر شده و هیچ گرگی به این اندازه درندگی خود را به صورت رسمی اعلام نکرده است.

خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اعضای ستاد کرونای کشور ابراز کرد: از دیدگاه ایشان از هر کلمه‌ای که رنگ و بوی اختلاف و تفرقه بدهد ولو به حق باشد درشرایط امروز جامعه باید جلوگیری شود.

وی با اشاره به تحرکات خزانه‌داری آمریکا و معاون ترامپ برای ملاقات با سران 140 کشور جهان برای خودداری از خرید و فروش با ایران، گفت: همه مسافر یک کشتی هستیم و می‌دانیم که دشمن به هیچ اصلی از اصول پایبند نیست.

امام جمعه زنجان فرهنگ استعمار را امپریالیستی خواند و گفت: استعمار و امپریالیست همواره به دنبال منافع خود بوده‌اند و در این شرایط که دشمن سخت‌ترین مشکلات را برای کشور ایجاد می‌کند، صحبت‍‌های ما نباید رنگ و بوی اختلاف به خود بگیرد.

امام جمعه زنجان نیز در این جلسه اقدام رئیس‌جمهور آمریکا را محکوم کرد و گفت: دنیای استکبار همواره از قدرت گرفتن اسلام در هراس بوده و نظام جمهوری اسلامی را مانعی برای سیاست‌های استعماری خود می‌بیند و تلاش دارد جلوی پیشرفت اسلام را بگیرد و این اقدام تنها توهین به مسلمانان نبوده، بلکه توهین به همه ادیان است و نشان از ضعف غربی‌ها و در راس آن آمریکا دارد.

انتهای پیام
captcha