تربیت ۶۰۰ حافظ قرآن در زندان‌های زنجان
کد خبر: 3932236
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶

تربیت ۶۰۰ حافظ قرآن در زندان‌های زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به نقش معنویت در کاهش جرایم گفت: طرح رحمت به منظور تربیت ۶۰۰ حافظ قرآن در زندان‌ها اجرا می‌شود.

تربیت 600 حافظ قرآن در زندان‌های زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی، رئیس‌کل دادگستری استان زنجان، 10 مهرماه در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم‌نامه با موضوع قرآن و نماز بین دادگستری و اداره‌كل زندان‌های استان زنجان خبر داد و گفت: براساس این تفاهم‌نامه برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم برای تربیت 600 نفر حافظ قرآن به مدت سه سال از مددجویان انجام خواهد شد.

وی عنوان این برنامه قرآنی را «طرح رحمت» اعلام کرد و افزود: این برنامه علاوه بر زندانیان در بین خانواده‌های زندانیان نیز به اجرا درمی‌آید و اگر از خانواده زندانی کسانی باشند که حافظ قرآن بوده و فعالیت‌های قرآنی داشته باشند این زندانی از این جهت نیز مورد تشویق قرار خواهند گرفت.

این مسئول به نقش معنویت در کاهش جرم و جنایت اشاره و بیان کرد: تجربه نشان می‌دهد به جهت تاثیر وحی الهی بر روج و جان افراد، تکرار جرم در این گروه بسیار اندک است و مفاهیمی همچون توبه، خودداری از هوای نفس و مواردی از این دست را در وجدان آن‌ها زنده می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ادامه داد: نماز و قرآن کریم جایگاه ارزشمندی در رشد و بالندگی فکری، اخلاقی، رفتار فردی و اجتماعی دارد و با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و حفظ و فهم آیات و تدبر در معانی آن و لزوم هم‌افزایی و مشارکت مراکز و دستگاه‌‌های مختلف در راستای گسترش فرهنگ نماز و قرآن، این تفاهم‌نامه منعقد شد.

وی با اشاره به نگاه اسلام در خصوص مقوله زندان ابراز کرد: نگاه اسلام به مقوله زندان مبنی بر اصلاح و تربیت است، از اینرو باید تا زمانی که زندانی در اختیار حاکمیت است در راستای اصلاح و تربیت او قدم‌هایی برداشته شود و یکی از این موضوعات توجه به ارزش‌های اسلامی و دینی است.

صادقی‌نیارکی یادآور شد: کمک به آزادی زندانیان جرایم مالی غیرعمد از دیگر اقداماتی است که انجام می‌شود و در شرایط سخت اقتصادی اهمیت گلریزان و کمک‌های خیران دوچندان است.

انتهای پیام
captcha