مجامع قرآنی زنجان در حال احتضار هستند
کد خبر: 3933395
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

مجامع قرآنی زنجان در حال احتضار هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به مشکلات مالی موسسات قرآنی و شیوع کرونا گفت: هم‌اکنون مجامع قرآنی در حال احتضار هستند.

مجامع قرآنی زنجان در حال احتضار استبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان 15 آبان‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: طرح‌های این شورا در استان‌ها باید هم‌راستا با سیاست‌های شورای فرهنگی عمومی کشور باشد و در استان‌ها این تصمیمات متناسب با ظرایط منطقه‌ای بومی‌سازی شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور ابراز کرد: زنجان اعلام آمادگی کرده بود که بیشترین آمار را در این حوزه داشته باشد که تاکنون به تعداد مورد نظر نرسیدیم و مجامع قرآنی در حال احتضار هستند و با نقطه مطلوب فاصله داریم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: در روز یوم‌العباس شاهد اتفاقات خوب و شور و شعور حسینی در قالب اهدای کمک‌های مومنانه بودیم که باید این گزارش به شورای فرهنگ عمومی برسد و ولایتمداری مردم زنجان را به تصویر بکشد.

وی با بیان اینکه کرونا فعلا در زندگی ما خواهد بود، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب از آغاز شیوع کرونا به توسعه کمک‌های مومنانه تاکید داشتند و در شرایط سخت معیشتی که عده‌ای با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، نباید بگذاریم این فعالیت‌های انسان‌دوستانه فراموش شود و هر کسی به میزان توان تکلیف خود را انجام دهد.

خاتمی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها اعلام کردند که مسئولان کشور باید در سه مقوله اقتصاد، امنیت و فرهنگ تلاش بیشتری کنند و بارها فرمودند که فرهنگ مظلوم است. همچنین فرمایشات ایشان در 13 آبان‌ماه چهره دنیای غرب را به خوبی نمایان کرد و ضرورت‌های داخلی را روشن ساخت و رسانه‌های استانی و فضای مجازی باید بیشتر این موضوعات را تبیین و تبلیغ کنند.

خاتمی ادامه داد: ایشان فرمودند که سیاست آمریکا با رفت‌وآمد اشخاص تغییر نمی‌کند و ما باید قوی شویم تا آن‌ها مایوس شوند و در واقع ایشان با روشن ساختن تفکرات استکباری، فرانسه و آمریکا را به گوشه رینگ بردند.

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه به شان و جایگاه شورای فرهنگ عمومی اشاره و بیان کرد: تبیین وظایف فردی و اجتماعی در خصوص کرونا باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد و این وظیفه در قشرهای مختلف شامل سالمندان، معلولان و افراد عادی نمود یابد.

مقام عالی دولت در استان به برگزاری کنگره 3536 شهید استان زنجان در سال 1400 اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی باید برای این منظور طرح ارائه دهد و دستگاه‌های مختلف برای تامین منابع مالی آن اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مراسم یوم‌العباس امسال زنجانی‌ها مدیریت شد تا از اجتماع مردم و بروز فاجعه شیوع کرونا جلوگیری شود، یادآور شد: تلاش‌های همه مدیران و همکاری مردم، شور و شعور حسینی را در قالب کمک‌های مومنانه جلوه‌گر ساخت و 32 میلیارد از دستگاه‌های مختلف و خیران به آن کمک شد که حاکی از تابعیت مردم از منویات مقام معظم رهبری است و باید این فعالیت‌ها در کشور بازتاب گسترده‌ای داشته باشد.

ابراهیم قاسمی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه بیان کرد: امسال نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت با هدف تعمیق مفاهیم اهل‌بیت(ع) در بین آحاد جامعه، جهت‌دهی به آموزش‌های مراکز و موسسات قرآنی و شناسایی استعدادهای قرآنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام این آزمون از ابتدای دی تا بیستم این ماه انجام می‌شود، ادامه داد: این آزمون در سه رشته ترجمه و مفاهیم قرآن، معارف اهل‌بیت(ع) و حفظ قرآن برگزار می‌شود و سال گذشته زنجان به لحاظ تعداد شرکت‌کنندگان به تناسب جمعیت رتبه دوم کشور را کسب کرد.

انتهای پیام
captcha