آموزش قرآن به زندانیان؛ کاهش‌دهنده بازگشت به جرم
کد خبر: 3936663
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸

آموزش قرآن به زندانیان؛ کاهش‌دهنده بازگشت به جرم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تأکید براینکه آموزش قرآن به زندانیان باید تقویت شود، اظهار کرد: این کار باعث کاهش بازگشت به جرم می‌شود.

آموزش قرآن به زندانیان؛ کاهش‌دهنده بازگشت به جرمبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، شب گذشته، 1 آذرماه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های قرآنی برای آموزش قرآن و مباحث دینی در زندان‌ها در دستور کار قرار گرفته که باید این طرح‌ها تقویت شود تا سبک زندگی اسلامی به افراد تبیین و از برگشت آن‌ها به زمینه‌های جرم جلوگیری شود.

وی به حضور متکدیان در نقاط مختلف شهر اشاره و بیان کرد: زنجان شهر شور و شعور حسینی بوده نرخ مشارکت اجتماعی بالایی دارد و حضور متکدیان در نقاط مختلف شهر زیبنده نیست بنابراین باید از تکدی‌گری در استان جلوگیری شود.

این مسئول با اشاره به اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی به دلیل کمبود زیرساخت‌های اجتماعی، عمرانی و فرهنگی آسیب‌های اجتماعی را به همراه دارند، تصریح کرد: باید با تشکیل ستاد بازآفرینی شهری برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و درمانی در این مناطق برنامه‌ریزی ویژه داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر لزوم فعال شدن دفاتر تسهیل‌‌گری در سکونت‌گاه‌های غیررسمی زنجان و اختصاص اعتبارات مورد نیاز به این دفاتر ابراز کرد: این مناطق باید علاوه بر تامین زیرساخت‌ها تحت آموزش‌های محله‌محور قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد عدالت آموزشی برای همه دانش‌آموزان نیاز جامعه است، ادامه داد: باید از ظرفیت فرمانداران برای جذب خیران استفاده شود تا تجهیزات آموزشی هوشمند در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار گیرد.

مرادی عقب ماندن برخی از دانش‌آموزان از برنامه درسی را ناعالدلانه خواند و گفت: عقب ماندن این دانش‌آموزان به افق آینده تحصیلی آنان آسیب می‌زند بنابراین ارگان‌های مختلف استان باید از ظرفیت نیروی انسانی خود برای کمک به دانش‌آموزان نیازمند استفاده کند زیرا نباید دانش‌آموزی به علت نبود گوشی هوشمند از تحصیل محروم شود.

وی به قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان تاکید کرد و افزود: رسانه‌های استان باید در این زمینه تلاش کنند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بهداشت فردی و آداب تنفسی و استفاده از ماسک را در سرتیتر خبرها مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام
captcha