لزوم تغییر سبک آیین‌های سنتی متناسب با شرایط کرونایی
کد خبر: 3941126
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶

لزوم تغییر سبک آیین‌های سنتی متناسب با شرایط کرونایی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان به همزیستی درست با کرونا تاکید کرد و گفت: در این شرایط لازم است مردم تغییر سبک زندگی را مد نظر قرار دهند و برای حفظ جان خود و دیگران، به‌ویژه سالمندان از دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند.

لزوم تغییر سبک آیین‌های سنتی متناسب با شرایط کروناییبه گزارش ایکنا از زنجان، خدابخش مرادی‌نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان، ۲۴ آذرماه در جلسه شورای اطلاع رسانی زنجان، اظهار کرد: کاهش آمار کرونا نباید باعث عادی‌انگاری وضعیت و بی‌تفاوتی برای رعایت دستورالعمل‌ها باشد و از طرف دیگر رسانه‌ها وظیفه اطلاع‌رسانی و افزایش تاب‌آوری خانواده‌ها در برابر کرونا را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه مرم ما همواره روحیه نوع‌دوستی خود را در برهه‌های مختلف به نمایش گذاشتند، بیان کرد: در شرایط کنونی نیز خانواده‌های داغدار، افراد بی‌بضاعت و مشاغل آسیب‌دیده از کرونا نیازمند توجه هستند و باید همدلی مادی و معنوی به این اقشار فراموش نشود.

این مسئول به ترویج سبک زندگی آرام و همزیستی درست با کرونا نیاز تاکید کرد و گفت: مراسم و آیین‌ها نیز نیاز به تغییر متناسب با شرایط کرونا دارند و و باید بپذیریم این ویروس جان همه مردم استان، کشور و دنیا را هدف قرار داده و باید برای حفظ سلامت خود و دیگران از دورهمی‌های شب یلدا پرهیز کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اجرای محدودیت‌های دو هفته‌ای در کشور، تصریح کرد: نخستین اثر اجرای این محدودیت‌ها که مردم همراهی بسیار خوبی در آن داشتند، کاهش مبتلایان، بستری‌ها و تعداد فوتی‌های کرونا بود. با اجرای محدودیت‌ها، وضعیت سه شهرستان استان از قرمز به نارنجی تغییر یافت و اگر پروتکل‌ها رعایت شود، خروجی آن، شادی خانواده‌ها و جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد فوتی‌ها بیماری کووید ۱۹ در این استان سالمندان هستند، عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از ۵۰ درصد ابتلا به کرونا در دورهمی‌ها اتفاق می‌افتد. در صورتی که مراقبت لازم از این رده سنی انجام نشود، رکن مهم خانواده آسیب می‌بیند و در این میان برگزاری مراسم و دورهمی در شب یلدا نیز خطری است که سالمندان را تهدید می‌کند.

مرادی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید مردم را در ارتباط با پرهیز از دورهمی شب یلدا اقناع کنند، ادامه داد: از صدا و سیما و رسانه‌ها انتظار داریم که برای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده که محدودیت‌های کرونایی که اعمال محدودیت بیشتری خواهیم داشت را اطلاع‌رسانی کنند.

وی رویکرد جدید طرح شهید سلیمانی را افزایش بیماریابی از طریق انجام تست‌های سریع در بین گروه‌های هدف استان دانست و افزود: گام چهارم بسیج ملی با عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت درون‌بخشی، بین‌بخشی و بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و بسیج در استان اجرا می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه اصلی‌ترین رویکرد این طرح محله محور بودن آن است که تلاش دارد با خانواده محوری مراقبت‌های لازم در هر محله انجام شود، خاطرنشان کرد: محله‌محوری موجب می‌شود عموم مردم در مدیریت و کنترل بیماری نقش بیشتری را ایفا کنند و با اجرای این طرح و تمرکز بر محلات و خانواده‌ها پوشش بهتری نسبت به کنترل ویروس کرونا انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha