آمادگی مساجد زنجان برای غربالگری بیماران کرونایی
کد خبر: 3941877
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸

آمادگی مساجد زنجان برای غربالگری بیماران کرونایی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح «شهید قاسم سلیمانی» در سه محور معیشت، سلامت و معنویت اجرا می‌شود، گفت: مساجد برای غربالگری محله‌محور بیماران کرونایی اعلام آمادگی کردند.

آمادگی مساجد زنجان برای غربالگری محله‌محور بیماران کروناییحجت‌الاسلام سعید احمدی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: طرح «شهید قاسم سلیمانی» در سه محور معیشت، سلامت و معنویت اجرا می‌شود و مجموعه مردمی، هیئات مذهبی، مساجد، ائمه جماعات و روحانیون مستقر در روستاها در این سه محور مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون مستقر در نقاط مختلف استان با همکاری مردم و برخی از ارگان‌ها و حضور جدی بسیج در حوزه بسته‌های معیشتی فعالیت‌های خوب و شاخصی داشته و دارند، ابراز کرد: هیئات مذهبی نیز در حوزه معیشت، کمک‌های مؤمنانه و تهیه لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان کم‌برخوردار قدم‌های خوبی برداشتند.

این مسئول با اشاره به اینکه بعد از شیوع کرونا اجتماعات در مساجد و فعالیت هیئت‌های مذهبی تعطیل شد، تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ، نباید اجازه دهیم جامعه دچار خلأ معنوی شود از این‌رو فعالیت‌های مختلفی در بستر فضای مجازی شکل گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: در طول چند ماه برنامه‌ریزی‌های خوبی در قالب این طرح‌های معنوی انجام شده است و پویش‌های مختلفی مانند، دعای هفتم صحیفه سجادیه، دعای فرج و ختم قرآن و نیز تولید کلیپ‌هایی با سخنرانی برخی از بزرگان دین و اساتید اخلاق در شبکه‌های اجتماعی و مجازی انجام شده است.

وی یادآور شد: در طرح قاسم سلیمانی مساجد آمادگی خود را برای غربالگری محله‌محور اعلام کرده‌اند و می‌توانند زیر نظر علوم پزشکی خدمات حوزه سلامت را نیز ارائه دهند. همچنین برنامه‌هایی برای روز پرستار و تقدیر از کادر درمانی استان در روز میلاد حضرت زینب(س) تدارک دیده شده است.

احمدی با اشاره به اینکه به سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی نزدیک می‌شویم، ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم در سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی با برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه ذره کوچکی از نیازمندی‌های محرومان و آسیب‌دیدگان کرونا را برطرف کنیم.

انتهای پیام
captcha