درخشش زنجانی‌ها در جشنواره قرآنی «هدهد»
کد خبر: 3942705
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

درخشش زنجانی‌ها در جشنواره قرآنی «هدهد»

مسئول اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: متسابقین زنجانی در جشنواره هدهد ۱۴ رتبه برتر کسب کردند که نسبت به سال‌های گذشته رشد ۳ برابری نشان می‌دهد.

14 رتبه برتر حاصل تلاش زنجانی‌ها در جشنواره قرآنی «هدهد»یوسف قنبری، مسئول اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در مورد نتایج جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی (هدهد) اظهار کرد: از استان زنجان بیش از 600 نفر در 8 بخش شرکت کردند که حاصل تلاش متسابقین زنجانی 14 رتبه برتر بود که این تعداد در طول سال‌های گذشته سابقه نداشته و رشد 3 برابری برگزیدگان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در بخش قرائت تحقیق صمد ندری رتبه اول و یوسف قنبری رتبه دوم را کسب کردند، ادامه داد: آذین نوریان در رشته اپلیکشن قرآنی برگزیده کشور شد. در رشته مقاله نویسی زهرا بیات و کیمیا الماسی دوم شدند. ابراهیم رحیمی در رشته منبت و معرق عنوان نخست را از آن خود کرد و کوثر باقرزاده به مقام دومی دست یافت. همچنین زهرا بیات در رشته آیین سخن‌وری دوم شد.

این مسئول ابراز کرد: کبری کردلو نفر سوم رشته نقاشی در این جشنواره شناخته شد. رتبه اول بخش معارفی به زهرا سرخوش اختصاص یافت. بتول متقی رتبه نخست رشته نهج‌البلاغه را کسب کرد. محبوبه اشتری‌ماهیانی به جایگاه سوم رشته احادیث رسید و در بخش ویژه نیز بهزاد بیگلی برگزیده کشور و محمدسینا عابدزاده نفر اول شدند.

مسئول اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه این دانشگاه 4000 دانشجو و 8000 نیرو در سطح استان دارد، تصریح کرد: اطمینان داریم ظرفیت استان در بخش فعالیت‌های قرآنی بیش از تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره است. امسال کادر درمان و مجموعه علوم‌پزشکی درگیر ویروس کرونا بودند و تلاش داریم از فضای مجازی به عنوان نقطه عطفی در مسابقات و برنامه‌های قرآنی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید هر جشنواره را متناسب با معیارهای تعیین شده برای همان فعالیت سنجید، بیان کرد: مثلا نمی‌توان جشنواره قرآن و عترت علوم پزشکی را با مسابقات قرآن اوقاف مقایسه کرد. در جشنواره هدهد هدف این است که به این واسطه تعداد بیشتری از افراد جامعه با قرآن انس بگیرند و باید شرایط به گونه‌ای باشد که از این ظرفیت استفاده حداکثری کنیم.

قنبری با اشاره به اینکه این جشنواره بیش از 40 رشته دارد، اظهار کرد: تکثر رشته‌ها باعث می‌شود سلایق بیشتری زیر پوشش قرار گیرد و اگر بتوانیم مجموعه علوم پزشکی را بیشتر در محضر قرآن قرار دهیم منجر به ترویج قرآن در همه سطوح جامعه و مراحل زندگی خواهد شد و به جامعه مطلوب اسلام نزدیک می‌شویم.

انتهای پیام
captcha