کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در زنجان
کد خبر: 3944685
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در زنجان

در روزهای اخیر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و فوتی‌های ناشی از آن کاهش یافته و حتی در این هفته یک روز بدون فوتی در زنجان ثبت شده است.

کاهش تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، بنابر اعلام ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کروناویروس، طی ۲۴ ساعت گذشته، موارد مثبت بستری کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان ۱۲ مورد بود و ابتدای از شیوع کرونا تاکنون ۶۵۷۸ مورد مثبت بستری بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی ثبت شده است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته در استان ۶۲ مورد مثبت ابتلا به بیماری کرونا به ‌صورت سرپایی شناسایی شده است و در مجموع ۳۵ هزار و ۵۴۳ مورد مثبت سرپایی بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی به بیماری کرونا مبتلا شدند که ۱۸ هزار و ۳۲۰ نفر از آن‌ها برای بستری به بیمارستان منتقل شدند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون مجموع بیماران فوت شده در استان زنجان به ۱۰۹۷ نفر رسیده است و مجموع موارد مثبت ترخیص ‌یافته ۵۴۱۲ مورد و همه موارد مثبت کرونا بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون ۴۲ هزار و ۱۲۱ مورد بوده است.

در 24 ساعت گذشته 2 نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و این در حالی‌ است که در روز 9 دی‌ماه استان زنجان مورد فوتی ناشی از کرونا نداشت و کارشناسان روند کاهشی فوتی‌ها و مبتلایان را ناشی از اعمال محدودیت‌ها، کاهش تجمعات و غربالگری با اجرای در طرح شهید سلیمانی می‌دانند.

استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی، بهداشت فردی و آداب تنفسی همچنان جزو ارکان اصلی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا بوده و چنانچه در جامعه عادی‌انگاری شود و مردم از رعایت پروتکل‌ها غفلت کنند باز هم شاهد اوج‌گیری بیماری خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha