ابتلای ۱۷۰۰ نفر از کادر درمان زنجان به کرونا
کد خبر: 3942264
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶

ابتلای ۱۷۰۰ نفر از کادر درمان زنجان به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به ابتلای ۱۷۰۰ نفر از کادر درمان زنجان به کرونا گفت: دو پرستار زنجانی در اثر ابتلا به کرونا به مقام شهادت رسیدند.

ابتلای ۱۷۰۰ نفر از کادر درمان زنجان به کرونابه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در آیین گرامیداشت روز پرستار که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، ضمن تبریک روز ولادت حضرت زینب(س) اظهار کرد: پرستاران اوج عاطفه و احساس را در روزهای سخت شیوع کرونا به نمایش گذاشتند و از این کار ارزشمند قهرمانان سلامت می‌توان با عنوان جهاد فی سبیل‌الله یاد کرد.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ حیات کشورها مقاطع حساس و فراموش‌نشدنی وجود دارد و کشور ما فراز و فرودهای فراوانی را تجربه کرده است، بیان کرد: 8 سال دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی برای ما بود و اکنون هم خدمات کادر درمان در قله‌های حافظه تاریخ به یادگار خواهد ماند.

امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از تلاش‌های پرستاران تصریح کرد: واژه‌های عشق، عاطفه، ایثار و انسانیت برای توصیف خدمات پرستاران کم است و بهترین الگو برای این قشر بانوی صبر و مقاومت، حضرت زینب(س) است.

استاندار زنجان نیز در این جلسه به پیگیری معوقات و مشکلات پرستاران استان زنجان و فراهم کردن زیرساخت‌های آن تاکید کرد و گفت: پرستاری جزو مشاغلی است که به هیچ وجه نمی‌توان برای آن جایگزین پیدا کرد و تنها شغلی تقریباً تخصصی است که قبل، حین و بعد از مداوای پزشک توسط بیمار، نقش موثر و پررنگی دارد.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت در رسانه ملی از استان زنجان به عنوان موفق‌ترین استان در بحث پیشگیری و کنترل کرونا ویروس یاد کرد، ادامه داد: گفتنی است با اقدامات انجام شده اعم از افزایش تخت بیمارستانی و دستگاه اکسیژن‌ساز، بستر زیر ساخت‌های درمانی استان به حدی رسیده که از نرم کشوری نیز بالاتر بوده و در تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به خودکفایی رسیده است.

وی با اشاره به همکاری و همراهی زنجانی‌ها برای مدیریت مراسم یوم‌العباس و جلوگیری از وقوع یک فاجعه ملی در استان، تصریح کرد: زنجان جزو استان‌های نادر کشور است که بیماران مبتلا به کرونا در پیک سوم نصف پیک دوم بوده بنابراین زنجانی‌ها می‌توانند با همراهی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی پیک سوم را به واکسن کرونا یا پیک چهارم برسانند.

استاندار زنجان با با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ابتلا به کرونا در بین زنجانی‌ها به دلیل برگزاری دروهمی، تجمع، حضور در مراسم جشن و عزاداری و مسافرت است و سالمندان بیشترین درگیری را دارند، تاکید کرد: در شب یلدا با دورهمی‌های خانوادگی نباید خوشی یک شب را به فاجعه بزرگ تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در این جلسه ابراز کرد: پرستاران از ابتدای شیوع کرونا در خط مقدم مبارزه با کرونا بودند و بیش از گذشته فداکاری خود را به اثبات رساندند و اکنون پرستاران نیازمند حمایت معنوی و حمایت خانواده خانواده هستند.

پرویز قزلباش با اشاره به ابتلای ۱۷۰۰ نفر از کادر درمان استان زنجان به ویروس کرونا اظهار کرد: ۷۰۰ نفر آنان پرستار بودند به بیماری کرونا مبتلا شدند و تعداد قابل توجهی از آنان به دلیل عوارض بیماری کرونا نتوانستند به کار برگردند و متاسفانه دو تن از پرستاران زنجانی، مرحومه اکرم احدیان و مرحوم حمزه مقدم بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده و به درجه شهادت نائل شدند.

وی در رابطه با معوقات پرستاران استان زنجان، تصریح کرد: طی چند ماه گذشته فاصله ۱۲ تا ۱۳ ماه معوقات پرستاران زنجانی به ۳ تا ۴ ماه رسیده ولی در مناطق محروم استان مانند ماهنشان، طارم و ایجرود دریافتی پرستاران به روز بوده و معوقات پرستاران همچنان در حال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha