برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه در ۱۰ بقعه شاخص زنجان
کد خبر: 3947934
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲

برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه در ۱۰ بقعه شاخص زنجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ۳ درصد موقوفات زنجان مربوط به ایام فاطمیه است، گفت: 10 بقعه شاخص به شکل مجازی برنامه‌های عزاداری این ایام را برگزار می‌کنند.

برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه در 10 بقعه شاخص زنجانبه گزاری ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، شب گذشته، 26 دی‌ در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: 10 بقعه متبرکه شاخص استان زنجان با همکاری مراکز افق برنامه‌های ایام فاطمیه را اجرایی می‌کنند و به دلیل شیوع کرونا این برنامه‌ها به شکل مجازی در ارتباط با مخاطبان هستند.

وی با اشاره به دعوت ۲۰ مبلغ به مناسبت ایام فاطمیه ابراز کرد: تمسک به اهل‌بیت(ع) هیچگاه تعطیل‌بردار نیست و در شرایط فعلی که امکان برگزاری اجتماعات نیست شکل برنامه‌های مذهبی تغییر یافته و این مبلغان در سراسر استان مستقر خواهند شد و به صورت مجازی با مخاطبان خود ارتباط می‌گیرند.

این مسئول بیان کرد: در ایام فاطمیه برنامه‌های اجتماعی مثل کمک‌های مومنانه، برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌های قرآنی تدارک دیده شده است. خیمه‌های معرفت مجازی با غرفه پاسخگویی به سؤالات شرعی، عفاف و حجاب، پرسمان و شبهات دینی نیز در ایام در خدمت مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: در کنار اعزام مبلغ برای تبلیغ امور دینی و ترویج فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، توزیع کمک‌های مومنانه و استمرار آن نیز مورد توجه بوده و طبخ و توزیع غذای گرم و توزیع بسته‌های بهداشتی مانند ماسک و دیگر اقلام در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های تبلیغی این ایام از عواید موقوفاتی که دارای نیت خیرات و‌ مبرات است، اجرایی می‌شود، تصریح کرد: حدود ۳ درصد از موقوفات استان زنجان با نیت ایام فاطمیه هبه شده است که طبق نیت واقفان درآمد موقوفات هزینه می‌شود.

کرمی افزود: با توجه به اینکه در یکسال اخیر درگیر بیماری کرونا بودیم تجربه خوبی برای اجرای برنامه‌های مجازی به دست آوردیم و از این فرصت و بستر می‌توانیم در این ایام هم بهره بگیریم.

انتهای پیام
captcha