راه‌اندازی ۲۰۰ روضه خانگی در زنجان
کد خبر: 3948319
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰

راه‌اندازی ۲۰۰ روضه خانگی در زنجان

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در ایام فاطمیه ۲۰۰ روضه خانگی با شعار «هر خانه، یک بیت‌الزهرا (س)» راه‌اندازی شد و مردم در هیئت‌های خانگی به عزاداری پرداختند.

راه‌اندازی 200 روضه خانگی در زنجانحجت‌الاسلام سیدموسی موسوی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: مردم امور خیر و موقوفات خود را اغلب با نام ائمه اطهار(ع) مزین می‌کنند و در این راستا 3 درصد موقوفات استان زنجان به عزاداری شهادت حضرت فاطمه(س) اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه هر ساله شاهد برگزاری مراسم سوگواری ایام فاطمیه در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان بودیم، ابراز کرد: امسال برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تعدادی از مجالس عزاداری و سوگواری آن حضرت در فضای مجازی همراه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، بصیرتی و مذهبی برای مردم مؤمن برگزار و پخش شد.

این مسئول یادآور شد: امسال 10 بقعه شاخص استان میزبان برنامه‌های مناسبتی ایام فاطمیه بودند که مردم از طریق فضای مجازی شاهد این برنامه‌ها بودند و مراکز افق امامزادگان علاوه بر اجرای برنامه‌های مذهبی نسبت به شناسایی نیازمندان محلات و راه‌اندازی پویش‌های مهربانی نیز اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به راه‌اندازی 200 روضه خانگی با شعار «هر خانه، یک بیت‌الزهرا(س)» اشاره کرد و گفت: مردم نیز در این ایام برای تشکیل هیئت‌های خانگی در سوگواری دخت نبی مکرم اسلام(ص) شرکت کردند.

وی ادامه داد: همچنین در جوار بقاع میزبان برنامه‌هایی همچون کمک‌های مومنانه، برنامه‌های فرهنگی و محافل قرآنی، خیمه‌های معرفت مجازی با غرفه پاسخگویی به سؤالات شرعی، عفاف و حجاب، پرسمان و شبهات دینی، توزیع غذای گرم و توزیع بسته‌های بهداشتی مانند ماسک و دیگر اقلام نیز اجرایی شد.

موسوی تصریح کرد: از محل موقوفات مرتبط با ایام فاطمیه کتاب‌های موضوعی در قالب خطبه فدکیه و همچنین کتاب‌های مربوط به روضه‌خوانی تهیه و در بین عزاداران توزیع شد.

وی به اعزام مبلغ به سراسر استان اشاره کرد و افزود: این مبلغان به عنوان سفیران سازمان اوقاف تلاش دارند تا احیاگر وقف فاطمی باشند و علاوه بر ترویج فرهنگ وقف، با برپایی خیمه‌های معرفت پاسخ‌گوی سؤالات شرعی و شبهات دینی مردم هستند.

انتهای پیام
captcha