لزوم توسعه پویش‌های خرید گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند زنجانی
کد خبر: 3948723
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۵

لزوم توسعه پویش‌های خرید گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند زنجانی

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: باید تبلیغات گسترده‌تری در رابطه با خرید گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند انجام شود و حتی این مسئله را می‌توان از تریبون نمازجمعه نیز در شهرستان‌ها تبلیغ کرد.

لزوم توسعه پویش‌های خرید گوشی برای دانش‌آموزان نیازمند زنجانیبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، ۳۰ دی‌ماه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان، اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی در جوامع از ابعاد مختلف، آموزشی، پرورشی و مهارتی از اهمیت بالایی برخوردار است و آموزش و پرورش باید تلاش خود را در قالب یک مربی برای این امانت‌ها و سرمایه‌های اجتماعی به‌کار گیرد.

وی مقوله پژوهش در پیشرفت کشور را مهم خواند و گفت: متأسفانه این موضوع در بین دانش‌آموزان استان مغفول واقع شده است، در حالی که باید در سیستم آموزشی به‌ویژه دو سال آخر تحصیل دانش‌آموزان و پیش از ورود به مراکز آموزش عالی، این امر مورد توجه قرار گیرد و اگر در منطقه‌ای استادی امکان تدریس امر پژوهش را نداشته باشد، آموزش‌ و پرورش در آن منطقه کارگاه دو روزه برگزار کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به افزایش رتبه کنکور در استان، تصریح کرد: رتبه کنکور دانش‌آموزان زنجانی از بیست و چهارم کشور در سال‌های گذشته به ۱۴ رسیده که تلاش خوبی است، اما انتظار می‌رود که این رتبه به ۱۲ برسد، در حالی که زنجان شایسته رتبه ۱۰ است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های کنکور در مدارس شبانه‌روزی در مناطق محروم استان، یادآور شد: برگزاری این کلاس‌ها در مناطق محروم تأثیر بالایی برای پذیرش دانش‌آموزان این مناطق در دانشگاه‌های خوب دارد و این در حالی است که دانش‌آموزان این مناطق در امور اقتصادی خانواده نیز همکاری دارند.

خاتمی در رابطه با پویش خرید تبلت و گوشی موبایل به دانش‌آموزان، تصریح کرد: بهتر است تبلیغات گسترده‌تری در این رابطه انجام شود و حتی این مسئله را می‌توان از تریبون نمازجمعه نیز در شهرستان‌ها تبلیغ کرد.

293 مدرسه فاقد اینترنت در زنجان

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: از مجموع ۱۶۷۵ مدرسه فعال در استان ۵۶۳ مدرسه در مناطق شهری واقع شده‌ که همه این مدارس شهری به اینترنت متصل بوده و مشکلی در برقراری شبکه‌های مجازی ندارند.

وی افزود: ۱۱۱۲ مدرسه استان نیز در مناطق روستایی قرار گرفته‌ که از این تعداد ۲۹۳ مدرسه فاقد اینترنت بوده که این مشکل به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام شد و پس از بررسی، مقرر شد که در این راستا ۹۹ سایت ایجاد و تا پایان امسال، مدارس ۲۵۰ روستا به شبکه اینترنت پرسرعت وصل شود.

این مسئول ابراز کرد: بر این مبنا با راه‌اندازی این تعداد سایت، ۱۵ هزار خانواده روستایی به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند و طبق برنامه‌ریزی‌ها این کار در سه مرحله پیش‌بینی شده که مرحله آخر پایان اسفند امسال است و در زمان حاضر با اقدامات انجام گرفته، به میزان زیادی همه سایت‌ها در مناطق تعیین شده راه‌اندازی و بیش از ‌پیش‌بینی‌ها محقق شده است.

استاندار زنجان در ادامه بر لزوم تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان زنجانی تأکید کرد و گفت: این موضوع مهم باید در شورای آموزش‌وپرورش استان مدنظر قرار گرفته و علاوه بر آن، مشارکت مردمی نیز مورد توجه باشد.

انتهای پیام
captcha