انقلابی بودن و انقلابی ماندن؛ پیام حضور مردم در راهپمایی 22 بهمن
کد خبر: 3953360
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲

انقلابی بودن و انقلابی ماندن؛ پیام حضور مردم در راهپمایی 22 بهمن

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز شعار استقلال، آزادی، معنویت و اخلاق در جامعه ساری و جاری است، گفت: مردم با حضور خود راهپمایی ثابت کردند که انقلابی هستند و انقلابی خواهند ماند.

انقلابی بودن و انقلابی ماندن؛ پیام حضور مردم در راهپمایی 22 بهمنبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، امروز، 22بهمن‌ماه در سخنرانی مراسم راهپیمایی 22 بهمن ضمن تبریک به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: امروز در شرایط ویژه‌ و متفاوت از سال‌های گذشته جشن پیروزی انقلاب را برگزار می‌کنیم و مردم ایران 42 سال به همه وجود پشتیبان انقلاب بوند و اکنون باصلابت‌تر از گذشته برای تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب حاضر شدند.

وی انقلابی بودن و انقلابی ماندن را پیام حضور مردم در راهپمایی دانست و گفت: امروز درخت انقلاب اسلامی تنومند و بارور شده و مثل شجره طبیه‌ای است که ریشه‌های آن در طی ۴۲ سال شکل گرفته و شاخ و برگ آن در جهان بشریت ظهور و بروز یافته است و مسیر انقلابی‌گری تا ظهور حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد یافت.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه زنجان به دیار غواصان دریادل و پایتخت شور و شعور حسینی لقب گرفته است، ابراز کرد: ایثارگری، دلاورمردی و افتخار‌آفرینی سرداران آن همچون شهید رستمخانی، شهید اشتری، شهید قامت بیات و شهید شهریاری دانشمند هسته‌ای استان زنجان بر هیچ‌کس پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی توفنده‌تر از گذشته حرکت می‌کند، تصریح کرد: خیال باطل کسانی که فکر می‌کردند، انقلاب 40 سالگی خود را نمی‌بیند به پشتوانه مردم و رهبر معظم انقلاب نقشه برآب شد. امروز شعار استقلال، آزادی، معنویت و اخلاق در جامعه ساری و جاری بوده و شعار انقلاب همچنان نه شرقی نه غربی است و از اصول ثابت انقلاب کوتاه نیامده‌ایم و اجازه نداده‌ایم خدشه‌ای به استقلال سیاسی و دستاورد مردم‌سالاری دینی وارد شود.

این مسئول به بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان منشور و نقشه راه حکیمانه از سوی مقام معظم رهبری برای آینده انقلاب اشاره کرد و گفت: این بیانیه که با خودسازی، جامعه‌پردازی و اهداف بلند انقلاب اسلامی همراه است، مهمترین منشور و نسخه برای مردم و مسئولان به‌ویژه جوانان محسوب می‌شود که توصیه می‌کنم جوانان کشور این منشور را چندبار مطالعه کنند.

میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه رهبر حکیم انقلاب آنچه موضوعات گذشته، حال و آینده مورد نیاز جامعه را در این بیانیه بیان فرمودند، یادآور شد: انتظار داریم کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه خود را مطابق با سیاست‌های بیانیه گام دوم انقلاب تنظیم کنند و چگونگی عملیاتی کردن اهداف بر زمین مانده را بیان و راهکارها و برنامه‌های خود را برای عینیت‌بخشی و اجرایی کردن آن اعلام کنند.

وی بر ضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در همه ابعاد تاکید کرد و افزود: برای قضاوت در خصوص انقلاب باید از نگاه محدود و جزئی به ظرفیت‌ها دوری جست؛ چراکه هر کس که با نگاه محدود و جزئی انقلاب را قضاوت کند، قضاوت او عادلانه نخواهد بود و قضاوت منصفانه این است که همه شرایط را در نظر گرفته، آرمان‌ها بازخوانی و واقعیت‌ها دیده شده و به عقب‌ماندگی‌های قبل از انقلاب، اهداف، دستاوردها و آینده آنچه در منشور بیانیه گام دوم انقلاب آمده توجه شود.

این مسئول ادامه داد: در بررسی آنچه بودیم، آنچه هستیم و آنچه باید می‌شدیم، در می‌یابیم که اگر چه در این سه مرحله فاصله عمیق و ژرفی وجود دارد اما اگر این سه مقطع را خوب واکاوی نکنیم واقعیت را درک نخواهیم کرد و باید دانست انقلاب ما در ۴۲ سال گذشته اصالت و شعارهای خود را حفظ کرده و از اهداف و آرمان‎هایی که امام خمینی (ره) ترسیم کرده بود دفاع می‌کند.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دوران جنگ شهید فهمیده‌ها را داشتیم که امروز شهید حججی‌ها راه او را ادامه می‌دهند، اظهار کرد: دانشمندانی همچون شهید شهریاری و شهید فخری‌زاده نشان دادند راه انقلاب پر رهرو است و ملت و رهبر ما در طول ۴۲ سال گذشته روی اهداف و شعارها ایستاده و پافشاری کرده و رو به جلو بالنده و پویا در همه عرصه‌ها حرکت کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha