برگزاری همایش ملی «تاریخ فرهنگ و هنر زنجان دارالسعاده خمسه» در زنجان
کد خبر: 3954475
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹

برگزاری همایش ملی «تاریخ فرهنگ و هنر زنجان دارالسعاده خمسه» در زنجان

نخستین همایش ملی «تاریخ فرهنگ و هنر زنجان دارالسعاده خمسه» با محوریت جغرافیای عرفان و فلسفه در ولایت خمسه در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری همایش ملی «تاریخ فرهنگ و هنر زنجان دارالسعاده خمسه» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، نخستین همایش ملی بررسی «تاریخ فرهنگ و هنر زنجان دارالسعاده خمسه» در زنجان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ 7 اسفندماه مقالات خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند و زمان برگزاری اختتامیه نیز 21 اسفندماه مصادف با مبعث رسول اکرم (ص) خواهد بود.

جغرافیای عرفان و فلسفه در ولایت خمسه با تأکید بر اندیشه‌های شیخ اشراق، نقش کوچ قبایل و طوایف به ولایت خمسه در ادوار تاریخی و نقش آن در شکل‌گیری اندیشه‌ها و فرهنگ منطقه و ساختار فرهنگی و اجتماعی مردم خمسه از محورهای تعیین شده برای این همایش است.

این همایش که به همت انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان تدارک دیده شده است، به شکل مجازی برگزار می‌شود و از دیگر محورهای همایش ملی بررسی تاریخ فرهنگ و هنر زنجان بافت اجتماعی و جمعیتی ولایت خمسه، ویژگی‌های ادبی و زبانی مردم خمسه و تاریخچه حوزه‌های علمیه زنجان است.

این وبینار با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان، شهرداری زنجان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز تحقیقات زنجان‎شناسی دانشگاه آزاد زنجان و انجمن دوستداران تاریخ فرهنگ و هنر زنجان برگزار می‌شود.

سال گذشته نیز نیز جایزه کتاب شیخ اشراق به همت انجمن دوستداران تاریخ و فرهنگ زنجان برای نخستین بار در زنجان برگزار شد. این برنامه در قالب یک رویداد فرهنگی با موضوع فلسفه اشراق و سهروردی و بخش دیگر در موضوع تاریخ، فرهنگ و هنر زنجان به انجام رسید.

انتهای پیام
captcha