احداث 34 هزار واحد مسکن برای محرومان
کد خبر: 3958124
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲

احداث 34 هزار واحد مسکن برای محرومان

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: برای مسکن محرومان 34 هزار واحد در حال ساخت داریم و سال آینده نیز به این تعداد اضافه شود.

احداث 34 هزار واحد مسکن برای محرومانبه گزارش ایکنا از زنجان، پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان، ظهر امروز، 17 اسفندماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بخش تامین مسکن محرومان سه تفاهم‌نامه منعقد شده که بر اساس آن‌ها 20 هزار واحد با کمک بنیاد مسکن، 10 هزار واحد با مشارکت کمیته امداد و 14 هزار واحد نیز با مشارکت بهزیستی ساخته می‌شود که از این تعداد 10هزار واحد تحویل داده شده و 4 هزار واحد باقی مانده است.

وی ادامه داد: در مجموع ما برای مسکن محرومان 34 هزار واحد در حال ساخت داریم و در برنامه‌ است که سال آینده نیز به این تعداد اضافه شود و همه تلاش خود را برای محرومیت‌زدایی و کمک به اقشار ضعیف جامعه به‌کار می‌گیریم.

این مسئول اموال بنیاد مستضعفان را امانت انقلاب در دست متولیان خواند و گفت: اجازه نخواهیم داد کسی به این اموال دست‌درازی کند و اگر ادارات از آن استفاده می‌کنند باید اجاره آن را بپردازند و ما قول داده‌ایم که همه آن‌ها باید به نفع محرومان سوق یابد.

رئیس بنیاد مستضعفان به طرح مجلس درباره اموال بنیاد مستضعفان نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح اموال ما که در دست دولتی‌ها است، تعیین تکلیف خواهد شد که یک طرح انقلابی بزرگ است، ما حتی با قوه قضائیه نیز تعامل خوبی داریم و به خاطر همین یک شعبه خاص املاک بنیاد ایجاد شده و سرعت رسیدگی در آن هم خوب است.

وی با اشاره به طرح‌های سرمایه‌گذاری این بنیاد در بخش‌های کشاورزی تصریح کرد: ورود بنیاد مستضعفان به این صنعت و سرمایه‌گذاری ما در این حوزه تنها با هدف کاهش وابستگی به خارج و تامین نیاز مردم بوده و از نظر ما این رفع وابستگی و تامین نیاز مردم، بزرگترین سود است. عزمی که از سمت دولت و مجلس وجود دارد به دنبال این هستیم که از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و منابع حاصل از این طرح‌ها به سمت توسعه مجدد و بخشی نیز به سمت خدمت‌گذاری برای محرومان می‌رود.

فتاح با اشاره به اینکه محصولات گلخانه‌ای بنیاد در برخی از نقاط تا 90 درصد صادر می‌شود، اضافه کرد: حتی در برخی از مناطق تا 100 درصد صادرات داشتیم، البته تامین نیاز داخل در اولویت قرار دارد. در بحث امنیت غذایی عزم جدی داریم و اگر کسی بگوید، طرح کشاورزی صرفه اقتصادی ندارد، توجهی به این اظهارات نکرده و برنامه‌های خود را دنبال می‌کنیم؛ چراکه امنیت مردم با غذا گره خورده است و دشمن نیز غذا را تحریم کرده است.

وی یادآور شد: تمامی مکمل‌ها و خوراک دامی که امروز در این واحدها در حال تولید است، تا پیش از این، از خارج وارد می‌شد و ما امیدواریم به زودی علاوه بر تامین همه نیاز کشور در این بخش، امکان صادرات این محصولات را نیز فراهم کنیم.

وی ادامه داد: امروز از طریق ویدئوکنفرانس با هفت استان در ارتباط بودیم و 10 طرح کشاورزی افتتاح شد که با این کار یک هزار و 50 هکتار زیر کشت رفته است که شامل صیفی‌جات، زیتون و گردو است و 10 هزار تن به ظرفیت تولید اضافه می‌شود. این طرح‌ها توسعه پیدا خواهد کرد و شهرستان خرم‌دره 200 هکتار بافت گردو اضافه خواهد شد.

انتهای پیام
captcha