نمازخانه‌های بین‌راهی در زنجان استانداردسازی شود
کد خبر: 3959779
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

نمازخانه‌های بین‌راهی در زنجان استانداردسازی شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان گفت: نمازخانه برخی از رستوران‌های بین‌راهی باید از لحاظ امکانات، تأسیسات، بهداشت و شاخص‌های کیفی استانداردسازی شود.

نمازخانه رستوران‌های بین‌راهی زنجان نیاز به استانداردسازی داردحجت‌الاسلام علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: اخیرا کمیته‌ای در استانداری برای رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی تشکیل و سامانه‌ای برای ثبت وضعیت آن‌ها طراحی شده است و اقدامات نظارتی به شکل جدی‌تر دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط نمازخانه‌ها در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی مطلوب‌تر است، بیان کرد: بعضی از مجموعه‌ها مثل رستوران‌ها و مکان‌های قدیمی نیاز دارند تا شاخص‌های کیفی در آن‌ها استانداردسازی شود و اخطاریه‌های لازم به آن‌ها ابلاغ شده است.

این مسئول ادامه داد: نمازخانه‌های موجود در مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین‌راهی توسط راهداری، مکان‌های مستقر در پمپ بنزین‌ها توسط شرکت نفت و در مکان‌های گردشگری توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مورد بازدید قرار می‌گیرند و باید نظارت بر شاخص‌های تعریف شده داشته باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان با اشاره به اینکه نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی باید از لحاظ تجهیزات، تأسیسات مکانیکی و برقی، سازه ساختمان، ابعاد و اندازه و بهداشت دارای استاندارد باشند، ابراز کرد: این شاخص‌ها در مجتمع‌های بین راهی بهتر است اما در رستوران‌ها و برخی مکان‌های دیگر باید اصلاح و بهسازی شود.

وی با اشاره به اینکه اغلب این مکان‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شود، تصریح کرد: برای استفاده کاربران از شرایط بهداشتی و ایمن باید کیفیت این مکان‌ها ارتقا یابد. همچنین توصیه شده به دلیل شیوع کرونا مهرهای تربتی جمع‌آوری و از مهرهای سنگی و قابل شست‌وشو و ضدعفونی استفاده شود.

یوسفی در مورد نمازهای جماعت ابراز کرد: به دلیل انتشار بیماری کرونا و تغییر وضعیت رنگ شهرها، برنامه خاصی از سوی ستاد کرونا برای برگزاری نماز جماعت در ادارات ارائه نشده که این امر موجب سردرگمی ادارات در برگزاری نماز جماعت شده است.

 

انتهای پیام
captcha