همایش «پیام‌آوران ایثار» در زنجان برگزار شد
کد خبر: 3960348
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱

همایش «پیام‌آوران ایثار» در زنجان برگزار شد

همایش «پیام‌آوران ایثار» با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، راویان دوران دفاع مقدس و جمعی از جانبازان معزز، صبح امروز، 27 اسفندماه در سالن اجتماعات مخابرات زنجان برگزار شد.

برگزاری همایش «پیام‌آوران ایثار» در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، امروز، 27 اسفندماه در همایش پیام‌آوران ایثار ضمن تبریک روز شهید و روز جانباز، اظهار کرد: ایثار و شهادت یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ اسلامی بوده و خون شهید کهنه نمی‌شود و برای همه نسل‌ها پیام‌رسان است.

وی اظهار کرد: باید با آموزش فنون سخنوری و روایتگری به مردم به‌ویژه خانواده‌های ایثارگران بتوانیم به بهترین نحو ممکن فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل کنونی و آینده منتقل کنیم و در این بخش باید توجه ویژه‌ای به مخاطب‌شناسی داشت و با انجام کارهای قوی می‌توان بخش عمده‌ای از آسیب‌های این بخش را برطرف کرد.

کاظمی با اشاره به اینکه پیگیری مطالبات ایثارگران بیشترین دغدغه بنیاد شهید است، تصریح کرد: واکسیناسیون پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ویژه جانبازان معزز بالای 70 درصد این استان همزمان با روز جانباز آغاز می‌شود و پایش سلامت و اعطای تجهیزات پزشکی به جانبازان واجد شرایط و تجلیل از خانواده‌های جانباز متوفی و جانبازان بالای 70 درصد شهید استان در سال جاری از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای گرامیداشت چهارم شعبان است.

وی همچنین بر لزوم وجود پیوست ایثار و شهادت در برنامه‌های دستگاه‌ها تأکید کرد و گفت: ۱۶۰ هزار اسناد شهدا جهت استفاده در دسترس همه افراد وجود دارد که با توجه به برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان فراخوان جهت دریافت اسناد شهدا نیز منتشر شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد این بنیاد در برگزاری کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان در دو کمیته جمع‌آوری اسناد و آثار شهدا و تکریم و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا پرداخت و گفت: از ظرفیت فضای مجازی نیز برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می‌شود.

وی مزار شهدا را محوری‌ترین محل ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت خواند و گفت: همه دستگاه‌ها در نگهداری آن مسئول هستند و در حال حاضر بیش از 90 درصد مزار شهدا ساماندهی در استان ساماندهی شده است.

کاظمی ادامه داد: اجرای طرح علمداران حماسه، برگزاری ویژه‌برنامه در حسینیه‌های شهید استان و مراکز فرهنگی، تجلیل از جانبازان شاغل و بازنشسته بنیاد، برپایی کلاس‌های آموزش خانواده، تحویل فیلم‌های تولیدی بنیاد به صدا و سیما جهت پخش از شبکه اشراق، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی برای جامعه هدف بنیاد، درج مطالب مناسبتی در سربرگ مکاتبات اداری، ارسال پیامک حاوی پیام ترویجی، بزرگداشت و تبریک بخش دیگری از برنامه‌های گرامیداشت روز جانباز به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha