برگزاری 40 یادواره شهیدپژوهی در زنجان
کد خبر: 3961064
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

برگزاری 40 یادواره شهیدپژوهی در زنجان

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل نوجوان را مهم خواند و گفت: علاوه بر برنامه «لاله‌های روشن»، 40 یادواره شهیدپژوهی در فضای مجازی برگزار شده است.

برگزاری 40 یادواره شهیدپژوهی در زنجانجعفر گنج‌خانلو، معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: در سال 1400 شاهد یکی از رویدادهی مهم فرهنگی و اجتماعی در حوزه ایثار و شهادت با عنوان کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان خواهیم بود و به همین منظور کمیته‌های مختلفی تشکیل شده است و هر کدام وظایفی را بر عهده دارند.

وی به تشکیل کمیته فرهنگیان و دانش‌آموزی کنگره 3535 شهید استان اشاره کرد و گفت: از زمان بازگشایی مدارس یادواره شهدا و تجلیل از خانواده شهدا برگزار شده و اجرای برنامه «لاله‌های روشن» در بستر فضای مجازی از مهمترین اقدامات برای معرفی شهدای دانش‌آموز و فرهنگی است و تا کنون بیش از 40 یادواره شهیدپژوهی برگزار شده است.

این مسئول یادآور شد: 6 دانش‌آموز زنجانی در دومین دوره ملی لاله‌های روشن یادواره چهل هزار شهید دانش آموز و فرهنگی ــ چهل هزار مدرسه و چهل هزار یادواره که به شکل مجازی به میزبانی مازندران برگزار شد، افتخار آفریدند و در بخش ساخت کلیپ برگزیده شدند.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان طرح‌های شهیدپژوهی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مهم خواند و گفت: تاکنون بیش از 40 شهید در قالب یادواره به دانش‌آموزان معرفی شده و افکار و سبک زندگی آن‌ها مورد پژوهش قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: آموزش و پرورش با همکاری حوزه هنری برنامه «مشق‌های ناتمام» که به موضوع بمباران دبیرستان مهدیه در کوچه بینش زنجان اختصاص دارد را اجرا کرد. همچنین از کتاب شهید جواد بیات با حضور مولف و مادر شهید رونمایی شد.

گنج‌خانلو ادامه داد: ایجاد یادمان‌ها و نمایشگاه‌های ایثار و شهادت در سطح مدارس شاهد و نمایش آن‌ها در بستر فضای مجازی، معرفی شهدای نوجوان، رونمایی از دیوارنگاه شهید سلیمانی و برگزاری یادوراه شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله برنامه‌هایی است که در راستای محورهای کنگره 3535 شهید استان اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha