مردم تعیین‌کننده نوع تفکر برای اداره کشور هستند / احترام به اندیشه‌های مختلف؛ از اصول مهم انتخابات
کد خبر: 3961837
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

مردم تعیین‌کننده نوع تفکر برای اداره کشور هستند / احترام به اندیشه‌های مختلف؛ از اصول مهم انتخابات

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تأکید بر اینکه در انتخابات باید به اندیشه‌های مختلف احترام بگذاریم، گفت: مردم با انتخاب خود نوع تفکر برای اداره کشور را مشخص می‌کنند و این مسیر برای چند سال در کشور حاکم خواهد بود.

مردم تعیین‌کننده نوع تفکر برای اداره کشور هستند / احترام به اندیشه‌های مختلف؛ از اصول مهم انتخاباتحجت‌الاسلام حسن بیگدلی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: انتخاب از طرف اسلام مورد پذیرش و مقبول است و اسلام با انتخاب شکل گرفته، دوام یافته و استمرار پیدا کرده است. اگر دوران صدر اسلام را مرور کنیم درمی‌یابیم این مردم بودند که راه و هدف پیامبر(ص) را انتخاب و او را در مکه و مدینه و در جنگ‌ها همراهی کردند.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه‌های مختلف و تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند جنبه‌های مثبت و منفی داشته باشد، ابراز کرد: از جنبه مثبت، موضوع اصرار مردم به امیرمؤمنان علی(ع) برای به دست گرفتن خلافت پس از عثمان در نهج‌البلاغه ذکر شده است. همچنین بعد منفی این موضوع را در جریان عاشورا می‌توان مشاهده کرد که مردم با بی‌بصیرتی از همراهی با قیام امام حسین(ع) کنار کشیدند و اجازه ندادند این امر تحقق یابد و در نهایت این امام بزرگوار به شهادت رسید. حتی انتخاب مردم امام حسن(ع) را وادار به صلح کرد.

این مسئول بیان کرد: در جریان انقلاب اسلامی هم شاهد بودیم مردم از سال 42 تا 57 از افکار و اندیشه‌های امام خمینی(ره) حمایت کردند و در جنگ تحمیلی نیز با تقدیم جان و مال خود چهره جنگ عوض شد و شهرها آزاد شدند و همین حضور مردم باعث شد تا صدام قطعنامه 598 را بپذیرد. در سال 58 به نظام جمهوری اسلامی رأی آری دادند و در ادوار مختلف انتخابات در سرنوشت کشور سهیم شدند. یعنی همین مردم به بنی‌صدر برای ریاست جمهوری رأی دادند و او به کشور خیانت کرد و در عین حال همین مردم مسئولیت ریاست جمهوری را به دست شهید رجایی سپردند و دوران کوتاه مسئولیت او سرشار از خدمات ارزشمند برای نظام است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اینکه مردم با انتخاب خود سرنوشت کشور را رقم می‌زنند و مدیریت اجرایی کشور، قانون‌گذاری در مجلس و فعالیت در شوراها را به دست افراد منتخب می‌سپارند، ادامه داد: این انتخاب مسیر چند ساله کشور را مشخص می‌کند. هرچند ممکن است نتایج مورد انتظار برخی از افراد نباشد اما چون خواسته مردم بوده همه به این رأی احترام می‌‌گذارند. مقام معظم رهبری نیز در همه دولت‌ها از رأی مردم حمایت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد این هستیم که فشارهای اقتصادی در کشور وجود دارد و مردم همواره مشخص کردند که کشور با چه تفکری اداره شود، تصریح کرد: تجربه در مسیر انقلاب نشان داده است که هرکجا تفکر مقاومت حاکم بوده در آنجا نتایج مثبتی به دست آمده است. برای نمونه تفکر مقاومت در حوزه نفتی ما را از واردکننده بنزین به تولیدکننده و صادرکننده تبدیل کرده است. این اندیشه، فناوری هسته‌ای را به ارمغان آورد، در صنعت دفاعی و تولید تسلیحات نظامی معجزه آفرید و کشور را از وابستگی نجات داد. تفکر مقاومت با رشادت و الگوسازی سردارانی همچون شهید سلیمانی در مقابل هجمه جهانی ایستاد و با هزینه‌های حداقلی بساط داعش را از منطقه غرب آسیا برچید.

اصل انتخابات مبتنی بر احترام به اندیشه‌های مختلف

این مسئول با اشاره به اینکه در انتخابات اصل بر این است که به همه اندیشه‌های موافق و مخالف نظر خود احترام بگذاریم، تأکید کرد: اخلاق در انتخابات امر مسلم است و اخلاق سیاسی، فردی و اجتماعی باید مورد توجه باشد. طبق قوانین، سپاه نیز مانند دیگر ارگان‌ها در انتخابات از هیچ فردی حمایت نمی‌کند و نخواهد کرد و به همه افرادی که از سلسله تایید صلاحیت شورای نگهبان معرفی شوند احترام می‌گذارد؛ چراکه این نهاد خود را خادم مردم می‌داند و در جهت منافع ملی حرکت می‌کند.

بیگدلی اظهار کرد: نظر اسلام در بحث سیاست عمومی این است که مسلمان باید برتر و بزرگ باشد و زیر یوق مستکبر قرار نگیرد همچنان که در آیه 120 سوره بقره می‌خوانیم: «وَلَن تَرضىٰ عَنكَ اليَهودُ وَلَا النَّصارىٰ حَتّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم ۗ قُل إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الهُدىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعتَ أَهواءَهُم بَعدَ الَّذي جاءَكَ مِنَ العِلمِ ۙ ما لَكَ مِنَ اللَّهِ مِن وَلِيٍّ وَلا نَصيرٍ، هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوس‌های آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود» و در واقع مسلمان باید به افکار و اندیشه‌های خود پافشاری کند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) شعار «هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة» را در تفکر جهان اسلام نهادینه کرد، یادآور شد: ایران از هر لحاظ کشوری غنی به حساب می‌آید و اباعبدالله‌الحسین(ع) به ما آموخته که باید روی پای خود بایستیم و ذلت مستکبران را نپذیریم. از نتایج تفکر مقاومت این است که امروز تزلزل آمریکا را می‌بینیم و آینده از آن اسلام است. تاریخ اندیشه‌هایی همچون لیبرال دموکراسی در حال منقضی شدن است و اسلام و تشیع جایگزین آن‌ها در همه دنیا خواهد شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان پیروی از ولی را از آموزه‌های مهم اسلام برشمرد و گفت: ولی‌فقیه سیاست کلی کشور را مشخص فرمودند و یکی از گرفتاری‌های مجریان و قانون‌گذاران فاصله گرفتن از سیاست ولی است و متأسفانه تاوان آن را مردم می‌پردازند. یکی از مهمترین اهداف جمهوری اسلامی این است که دست بیگانگان را از مدیریت کشور کوتاه کند. برای پیشرفت و توسعه نباید چشم به خارج داشته باشیم، بلکه با آگاهی از اوضاع بیرونی به توانایی‌های داخلی اتکا کنیم.

وی مشارکت حداکثری را از اصول مهم در انتخابات دانست و افزود: همه نظام‌های دنیا به دنبال مشارکت حداکثری هستند. جمهوری اسلامی برخاسته از اراده مردم است و مردم در استمرار آن نقش مهمی دارند بنابراین نباید این پیوند گسسته شود. مشارکت حداکثری در انتخابات، قدرت و توان مدیریت جامعه را بالا می‌برد، راه برطرف کردن مشکلات را هموار می‌کند و بیگانگان امید خود را برای توطئه به نظام از دست می‌دهند. در برخی از کشورها مثل عربستان انتخابات وجود ندارد و برای رأی مردم ارزش قائل نیستند و حتی کشورهایی مثل آمریکا با برگزاری انتخابات به دنبال منافع خود هستند. پیش از انقلاب اسلامی نیز انتخاب‌ها ظاهری بود اما پس از انقلاب شاهد مشارکت 80 درصدی مردم بودیم.

افزایش اعتماد عمومی در گرو مبارزه با فساد

بیگدلی در مورد راهکارها برای امید آفرینی و افزایش اعتماد عمومی تصریح کرد: افزایش اعتماد عمومی در مبارزه با فساد نهفته است. مقام معظم رهبری در فرمان هشت ماده‌ای به مبارزه با فساد تأکید کردند و اکنون رئیس قوه قضائیه نیز با قدرت در حال مبارزه با مفسدان است اما مشکل اساسی این است که باید زمینه فساد برداشته شود و با برخورداری از سامانه‌های شفاف و الکترونیکی کسی جرئت تعرض به اموال و حق مردم را نداشته باشد و رسانه‌ها و صاحبان اندیشه نیز باید در این زمینه روشنگری کنند.

وی در مورد توسعه عدالت به عنوان یکی از خواسته‌های مهم مردم تأکید کرد: در مورد عدالت ابتدا باید هدف خود را مشخص کنیم. کشور ما می‌خواهد مستقل باشد و مردم برای کشور تصمیم بگیرند و از منافع خود در برابر بیگانگان دفاع کند. لازمه دستیابی به عدالت و اهداف تعیین شده توسعه زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف آموزش، فناوری، عمرانی، فرهنگی، تولیدی، کشاورزی و سایر موارد است. در واقع عدالت به معنای یکسان بودن نیست بلکه باید هر چیزی در جای خود قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha