لزوم توجه به محرومیت‌زدایی از روستاها در پشتیبانی از تولید
کد خبر: 3961873
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

لزوم توجه به محرومیت‌زدایی از روستاها در پشتیبانی از تولید

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تحقق شعار سال نیازمند اصلاح برخی قوانین است و برای پشتیبانی از تولید محرومیت‌زدایی از روستاها مورد توجه قرار دارد.

لزوم توجه به محرومیت‌زدایی از روستاها در پشتیبانی از تولیدبه گزارش ایکنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، امروز 11 فروردین‌ماه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال 1400 را با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زادیی‌ها» نام‌گذاری کردند و این موضوع اصلاح برخی قوانین برای رسیدن به رونق اقتصادی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب را برجسته می‌سازد.

وی تصریح کرد: حمایت‌ از تولید، پشتیبانی‌ها و رفع موانع، نیازمند تلاش، همفکری و برنامه عملی است که باید با تلاش و همت همه دستگاه‌ها تحقق یابد و بر اساس سند آمایش و اسناد بالادستی باید موانع را از پیش‌رو برداشت و حرکت در مسیر توسعه و رونق تولید را تسریع بخشید.

این مسئول رفع محرومیت از مناطق روستایی را مهم خواند و گفت: استان زنجان در زمینه اجرای طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی، تثبیت جمعیت روستایی و ایجاد اشتغال پایدار، اجرای طرح‌های هادی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و شهری و سایر موارد گام‌های ویژه‌ای برداشته است و همواره با ارزش‌آفرینی و داشتن فکری نو و دانش‌محور با گرایش فنی و مهندسی توانسته پتانسیل و ظرفیت‌های جدیدی را برای توسعه استان ایجاد کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تولید مسکن به عنوان یکی از بخش‌های مولد از اولویت‌های این نهاد انقلابی است، ابراز کرد: تأمین مسکن گامی مهم در دست‌یابی به توسعه پایدار بوده که در حال حاضر این نهاد انقلابی به این موضوع توجه جدی دارد به طوری که در راستای سیاست‌ها و راهبردهای توسعه‌ای مسکن کشور گام برداشته و مطابق با رویکردها و راهبردهای حمایتی از اقشار ضعیف جامعه حرکت کرده است.

وی با اشاره به اینکه، تأمین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اعم از روستایی و شهری از طریق تولید و احداث واحدهای مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیران یا اخذ تسهیلات بانکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیان کرد: این نهاد انقلابی با روحیه جهادی و انقلابی‌گونه و با بهره‌گیری از حداقل امکانات خدمات بسیار خوبی را در حوزه‌های مختلف عمرانی به کشور ارائه کرده است.

خواجه‌ای یادآور شد: برنامه توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی استان به منظور توسعه پایدار سکونتگاه‌های روستایی از طریق انتظام فضایی منظومه‌های روستایی در قالب شبکه‌های محلی و ناحیه‌ای و با تأکید بر روابط و پیوندهای روستایی ـ شهری تدوین شده است.

انتهای پیام
captcha