230 نفر در حوزه‌های علمیه خواهران زنجان پذیرش می‌شوند
کد خبر: 3964023
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳

230 نفر در حوزه‌های علمیه خواهران زنجان پذیرش می‌شوند

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به ثبت‌نام علاقه‌مندان برای تحصیل در حوزه گفت: مدارس علمیه زنجان در سطوح دو و سه 230 نفر ظرفیت پذیرش دارند.

230 نفر در حوزه‌های علمیه خواهران زنجان پذیرش می‌شوندزینب صالحی، معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان، 23 فروردین‌ماه در نشست خبری اظهار کرد: پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران استان زنجان همزمان با کشور از 25 اسفندماه آغاز شده و تا 30 اردیبهشت‌ماه ادامه دارد. در استان زنجان هشت واحد آموزشی و تربیتی در مقاطع دو و سه داریم که در سطح دو می‌توانند 180 نفر از علاقه‌مندان در ورودی جدید پذیرش کنند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه فاطمیه ابهر ظرفیت 25 نفر در مقطع کارشناسی، مدرسه علمیه حضرت معصومه(س) خرمدره 25 نفر،  مدرسه الزهرا(س) و خدیجه کبری(س) زنجان هر کدام 30 نفر، حضرت معصومه(س) قیدار 25 نفر، زینب کبری(س) ماهنشان 20 نفر و الزهرا(س) هیدج نیز 25 نفر ظرفیت پذیرش دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه برای پوشش افراد در مناطق فاقد حوزه علیمه، سه مرکز در هیدج، ماهنشان و زنجان پذیرش خوابگاهی دارند، ابراز کرد: در مقطع سطح سه نیز موسسه آموزش عالی حوزوی نورالزهرا(س) زنجان در رشته‌های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآن و کلام اسلامی 50 نفر داوطلب می‌پذیرد و امکان تحصل مجازی نیز فراهم است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان زنجان تصریح کرد: پذیرش در حوزه‌ها در سطوح دو، سه و چهار از طریق آزمون ورودی و مصاحبه عملی خواهد بود که آزمون ورودی در مقطع سطح سه و چهار در تاریخ چهارم تیرماه و در مقطع سطح دو در 25 تیرماه برگزار می‌شود و کسانی که حدنصاب نمره را کسب کنند به مصاحبه دعوت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر با حداقل معدل 12 می‌توانند در این آزمون نام‌نویسی کنند، بیان کرد: در حال حاضر بیش از یک هزار نفر در سطح دو در حال تحصل هستند و بیش از 700 نفر نیز دانش‌آموخته از سطح دو یا سطوح بالاتر یا در حال تحصیل یا در حال فعالیت‌های تبلیغی و تربیتی هستند.

انتهای پیام
captcha