اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در زنجان
کد خبر: 3964178
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
از سوی جهاددانشگاهی زنجان انجام می‌شود؛

اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در زنجان

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان از اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی با هدف تقویت کسب و کارهای خرد و حمایت و پشتیبانی از تولید خبر داد.

اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، کامران جعفری، رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان، 24 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، ضمن مهم خواندن پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در راستای ایجاد اشتغال و ارتقای تولید، اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاددانشگاهی به عنوان مجری طرح اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و در جهت عملیاتی کردن برنامه‌های اشتغال فراگیر، توسعه کسب و کارهای خرد و جهش تولید را هداف قرار داده است، اظهار کرد: این طرح ابتدا به شکل پایلوت در 9 استان اجرا شد و تجربه‌های موفق، اجرای آن را در 31 استان گسترش داد و امیدواریم بتواند به اشتغال پایدار جامعه هدف کمک کند.

این مسئول با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز برنامه‌ریزی شده است، تصریح کرد: در فاز نخست شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌ها و هماهنگی‌های اولیه انجام شد و در فاز دوم که اکنون در حال اجراست، توانمندسازی، مشاوره و آموزش متقاضیان در دستور کار قرار دارد و آموزش‌های عمومی در راستای کسب‌وکار، کارآفرینی، بازاریابی و نیز آموزش‌های تخصصی ارائه می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی استان زنجان ادامه داد: در فاز سوم نیز فرآیند اتصال به بازار کار پیش‌بینی شده است و جهاددانشگاهی با ارائه آموزش‌های تخصصی و مشاوره شغلی متقاضیان، مسیر را برای آنان هموار کرده و به درآمدزایی مخاطبان این طرح کمک خواهد کرد.

وی یادآور شد: قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز به عنوان رسته‌های مزیت‌دار استان زنجان در این طرح انتخاب شده است.

جعفری تصریح کرد: در اجرای فاز دوم، از دو هزار و 352 زن و 914 مرد ارزیابی اولیه انجام شد در مرحله بعد از بین پذیرفته‌شدگان از 727 زن و 282 مرد استعدادسنجی به عمل آمد که در نهایت منجر به ارائه مشاوره و هدایت به پنج هزار و 170 نفر ساعت شد.

وی افزود: در اجرای فاز دوم این طرح سه هزار و 552 نفر ساعت آموزش عمومی و یک هزار و 936 نفر ساعت آموزش تخصصی دریافت کردند. همچنین 21 مشاور، تسهیلگر و پیشران نیز برای آموزش، مشاوره و اتصال به بازار متقاضیان، شناسایی شده است.

انتهای پیام
captcha