ایجاد بیش از ۳۶۰۰ فرصت شغلی در کمیته امداد زنجان
کد خبر: 3926347
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

ایجاد بیش از ۳۶۰۰ فرصت شغلی در کمیته امداد زنجان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان گفت: سال گذشته ۳ هزار و ۶۹۵ فرصت شغلی و کاریابی ایجاد شد و هدف‌گذاری امسال ایجاد ۳ هزار و ۹۵۰ فرصت شغلی با اعتبار حدود ۱۳۰ میلیارد تومان است.

ایجاد بیش از 3600 فرصت شغلی در کمیته امداد زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، شب گذشته، 8 مهر ماه در دیدار با منتخب مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی رفع محرومیت از چهره کشور بود، اظهار کرد: امیدواریم در این مجلس برای محرومیت‌زدایی و توجه به اقشار آسیب‌پذیر کارهای جدی، اساسی و ریشه‌ای انجام شود.

وی تصریح کرد: هنر کمیته امداد خلق فرصت‌های شغلی برای خانواده‌های تحت حمایت، جلوگیری از رسوب و انباشت فقر، انسان‌پروری به جای فقیرپروری و توانمندسازی به جای توان‌دهی برای جامعه هدف و خروج توانمند آنان از چرخه حمایتی کمیته امداد است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال گذشته 3 هزار و695 فرصت شغلی و کاریابی با تسهیلاتی افزون بر 87.5 میلیارد تومان ایجاد شده است، افزود: امسال هدف گذاری شده است که 3 هزار و 950 فرصت شغلی جدید با اعتباری نزدیک به 130 میلیارد تومان برای مددجویان تحت حمایت و سایر اقشار نیازمند ایجاد شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان، به خدمات این نهاد در ایام کرونایی اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از ویروس منحوس کرونا در بین مددجویان تحت حمایت بسته‌های معیشتی و سایر ملزومات بهداشتی به ارزش 17 میلیارد تومان بین خانواده‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره یه اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات برای مددجویان تحت حمایت است، ابراز کرد: یکی دیگر از رویکردهای کمیته امداد آوردن مردم به صحنه کارگزاری و اجتماع‌محور کردن فقرزدایی با ایجاد مراکز نیکوکاری است.

 صفری یادآور شد: تاکنون بیش از 111 مرکز نیکوکاری در استان زنجان ایجاد شده است که از ابتدای سال جاری بیش از 23 میلیارد تومان کمک‌های مردمی توسط این مراکز جمع‌آوری و در بین نیازمندان توزیع شده است که نمونه بارز آن تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و طبخ و توزیع یک هزار پرس غذای گرم با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مرحله دوم رزمایش ایران همدل است.

وی تهیه مسکن و سرپناه را یکی دیگر از راه‌های توانمندسازی مددجویان تحت حمایت دانست و گفت: در سال گذشته برای احداث، خرید و تعمیرات 2 هزار و 234 قلم خدمت مسکن به مددجویان تحت حمایت استان  16میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده که 136واحد از آنها احداث و خرید بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه خدمات این نهاد در استان به گروهای مختلف تحت حمایت به‌صورت متنوع ارائه می‌شود، تصریح کرد: نزدیک به 29 هزار خانواده با جمعیتی 57 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام
captcha