هفته سختی را با شیوع موج چهارم کرونا در پیش داریم / مراسم شب احیا با شرایط ویژه انجام شود
کد خبر: 3964666
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
وزیر بهداشت در زنجان:

هفته سختی را با شیوع موج چهارم کرونا در پیش داریم / مراسم شب احیا با شرایط ویژه انجام شود

وزیر بهداشت با بیان اینکه با شیوع ویروس جهش‌یافته کرونا و موج چهارم هفته سختی را در پیش داریم که نیازمند همراهی همه مردم است، گفت: مراسم شب احیا نیز باید با شرایط ویژه و برنامه‌ریزی انجام شود تا بهانه دست دشمن ندهیم.

هفته سختی را با شیوع موج چهارم کرونا در پیش داریم / مراسم شب احیا با شرایط ویژه انجام شودبه گزارش ایکنا از زنجان، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز، 25 فروردین‌ماه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان زنجان اظهار کرد: زنجان قطب ابراز ارادت به سیدالشهداء و همچنین مهد خیران است و باید از همه فعالان حوزه سلامت و همراهان آن‌ها از جمله مسئولان استان زنجان و عوامل نظامی و انتظامی در مقابله با ویروس کرونا قردانی شود.

وی با تأکید بر اینکه مراسم شب احیا باید با شرایط ویژه و با برنامه‌ریزی و فکر انجام شود، ابراز کرد: بنده اعتقاد به این مراسم و آیین دارم اما باید این نکته همواره مد نظر قرار داشته باشد که نباید تحت هیچ شرایطی زمینه را برای سودجویی دشمن فراهم کنیم و بهانه‌ای برای بدنام کردن خودمان دست آنان دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه فضای مسموم تبلیغاتی وجود دارد و ابتلای افراد در مراسم مذهبی را در بوق و کرنا می‌کنند، گفت: اگر یکی از مومنان در این مراسم به کرونا مبتلا شود موضوع را بسیار بزرگ‌نمایی می‌کنند اما برخی‌ها رفت و آمد به ترکیه که گسترش شیوع بیماری را در پی داشت را منکر شدند.

وی با انتقاد از عدم همرامی برخی از افراد در مقابله با کرونا تصریح کرد: باید از مردمی که با وجود خسارت در این راه برای کاهش روند شیوع همراهی کردند قدردانی کنم. وضعیت کنونی پیش‌بینی شده بود و متاسفانه وضعیت کنونی کشور به دلیل جهش ویروس به وجود آمده است. امروز برای شکوائیه نیامده‌ام و باید راهکاری برای برون رفت از چالش پیدا شود؛ چراکه با این موج بیماری هفته پیش‌رو بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

نمکی با اشاره به اینکه استان زنجان در کنترل موج‌های اول تا سوم شیوع کرونا موفق عمل کرد، ادامه داد: تجربه ۱۴ ماه گذشته نشان می‌دهد از این موج هم عبور خواهیم کرد، کما اینکه سال گذشته ما مشکلات زیادی داشتیم که امروز آن مشکلات را نداریم و همان‌طور که موفق به کنترل موج‌های گذشته شدیم، از این مرحله هم عبور خواهیم کرد و ما آماده جانفشانی هستیم.

وی به مواجه شدن با یک ویروس جهش یافته اشاره و تاکید کرد: همدل بودن و پرهیز از سیاست‌زدگی راهکار موفقیت است کما اینکه برخی درصدد استفاده از این موضوع هستند، ولی ما درصدد جمع کردن آفت کرونا هستیم ولی آن‌ها بدانند که ضربه زدن به نظام عایدی برایشان نخواهد داشت.

وزیر بهداشت رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را تنها راه‌کار مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: باید متوجه بود که حتی اگر واکسن هم تزریق شود باید رعایت‌ پروتکل‌ها انجام شود. با افزایش مراکز جامع سعی در مدیریت و کنترل بیماری کووید 19 داریم و فیلتر درمان سرپایی و شناسایی بیمار به کنترل امور کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پروتکل‌ها و رعایت‌ شیوه‌نامه‌ها به نسبت سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: اما باید متوجه باشید که بیماران مبتلا به ویروس انگلیسی از روز هشتم به بعد به یکباره بدحال می‌شوند بنابراین پیگیری امور بیماران باید در دستور کار قرار گیرد و مبادا به خاطر خالی شدن تخت مجبور به پذیرش بیمار بدحال‌تر شویم.

انتهای پیام
captcha