آمادگی ارتش برای برپایی بیمارستان صحرایی در زنجان
کد خبر: 3965198
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

آمادگی ارتش برای برپایی بیمارستان صحرایی در زنجان

فرمانده تیپ مستقل 216 زرهی شهید مخبری زنجان به قدرت بازدارندگی ارتش در زمان بروز بحران اشاره کرد و گفت: ارتش این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز و افزایش شیوع بیماری کرونا بیمارستان صحرایی برپا کند.

آمادگی ارتش برای برپایی بیمارستان صحرایی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، امیر داود حمدی، فرمانده تیپ مستقل 216 زرهی شهید مخبری زنجان، امروز، 28 فروردین‌ماه در نشست خبری به مناسبت روز ارتش ضمن قدردانی از دلاورمردی‌های ارتشیان در انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی و اعتلای نظام اسلامی اظهار کرد:  ارتش همواره خود را گوش به فرمان ولایت نشان داده و کماکان در حفظ امنیت کشور از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

وی به خدمات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتش در نیروی دریایی اسکورت تمام کشتی‌ها و تامین امنیت کشتی‌های تجاری و اقتصادی را به عهده گرفته است. در پدافند هوایی تلاش برای حفظ حریم هوایی، اسکورت هواپیماهای مسافربری، ایجاد امنیت هوایی و سالم‌سازی آسمان کشور را برعهده دارد و هر هواپیمایی که از آسمان ما خارج و وارد می‌شود، تحت کنترل است و پروازهایی برای شناسایی و حفاظت از مرز از دیگر تلاش‌های نیروی هوایی به‌شمار می‌رود.

فرمانده تیپ مستقل 216 زرهی شهید مخبری زنجان ادامه داد: نیروی زمینی ارتش پیش از جنگ تحمیلی در غائله کردستان و مناطق مختلف حضور داشت. در جریان پیروزی انقلاب با گروهک‌ها و معاندان که قصد خدشه‌دار کردن انقلاب نوپا را داشتند، مبارزه کرد و در مجموع ارتش اکنون باصلابت‌تر از گذشته با نیروهای چهارگانه در خدمت نظام است.

وی ارتش را بازان پرتوان نظام خواند و گفت: رضایت مردم، رضایت رهبری معظم انقلاب و ولایت فقیه و در نهایت رضایت خداوند را دربردارد. حتی این نیروها در راستای مردم‌یاری در زلزله سرپل ذهاب، سیل گلستان و رفع آلودگی کرونا در گیلان حضور یافتند که نشانگر این است، ارتش به عنوان قدرت بی‌ادعا هر جا نظام احساس نیاز کند به یاری نظام می‌شتابد.

امیر حمدی با بیان اینکه معتقدیم نگهداری بالاتر از داشتن است، ابراز کرد: علاوه بر نوآوری در سامانه‌ها، نفرات نخبه‌ای در تیپ داریم که با استفاده از توان و تخصص آن‌ها تجهیزات موجود خود را بهینه کنیم  و به بلوغی رسیدیم که امکانات و توان رزمی خود را آماده نگه داریم تا در زمان بحران از آن‌ها استفاده کنیم.

وی به طرح‌های بیست‌ونه‌گانه برای خدمات رفاهی و معیشتی نیروهای ارتش اشاره کرد و گفت: این خدمات به رسیدگی به بیماران صعب‌العلاج، بیماری‌های روحی، خدمات رفاهی و بهبود وضع معیشتی اختصاص دارد و در حال حاضر ۱۲۶ خانه سازمانی در حال ساخت داریم که قرار است به بیش از ۵۰۰ واحد برسانیم و شهرک بزرگی ایجاد می‌شود تا همکاران در یک مکان سکونت یابند و این موضوع قدرت تحرک و بازدارندگی ما را در مقابل تهدید بالا می‌برد. معتقدیم سرمشق همه کارها نیروی انسانی است، اگر بهترین امکانات را داشته باشیم اما نیروی انسانی متخصص و متعهد نداشته باشیم، کاری از پیش نمی‌بریم.

فرمانده تیپ مستقل 216 زرهی شهید مخبری یادآور شد: نیروهای ارتش زنجان همزمان با شیوع کرونا از اسفند سال 98 تا فروردین سال 99 در محروم‌ترین روستاهای غرب گیلان حضور یافتند و به بیش از 400 روستا خدمات‌رسانی کردند. همچنین رویکرد ارتش در مقابله با این ویروس از ابتدا، پیش‌بینی، پیشگیری و درمان بوده و از روزهای نخست به تهیه و ذخیره مواد ضدعفونی و اقلام مورد نیاز اقدام کرده است. نماینده بهداشت در پادگان حضور دارد و روزانه وضعیت سربازان مورد بررسی قرار می‌گیرد و موارد مشکوک قرنطینه می‌شوند و سلامتی نیروی انسانی برای در اولویت است.

وی در مورد راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در صورت گسترش روند شیوع بیماری کرونا ابراز کرد: نیروهای مسلح به چنان ورزیدگی رسیدند که می‌توانند در کمترین زمان بیمارستان صحرایی برپا و به بیبماران رسیدگی کنند و قدرت بازدارندگی به حدی است که به سرعت در زمان بحران وارد عمل شویم و اول تامین امنیت و سپس حل مشکلات را در دستور کار قرار داده است.

امیر حمدی با بیان اینکه سربازان باید با مدرک مهارت‌آموزی خدمت سربازی را به پایان برسانند، بیان کرد: در زندگی ما نیازمند میروی متخصص و ماهر هستیم و آموزش‌های مختلفی برای مهارت‌های شغلی و سبک زندگی ایرانی ــ اسلامی به سربازان ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha