تعیین تکلیف پرونده محیط‌بانان زنجانی تا پایان ماه رمضان
کد خبر: 3965799
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷

تعیین تکلیف پرونده محیط‌بانان زنجانی تا پایان ماه رمضان

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست در مورد دو محیط‌بان زنجانی که به دست شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند، گفت: پرونده با تاکید رئیس قوه قضائیه با سرعت در حال رسیدگی است و اطلاعات آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و در حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز قول مساعد داده شد تا پرونده‌ها تا پایان ماه مبارک تعیین ‌تکلیف شود.

تعیین تکلیف پرونده محیط‌بانان زنجانی تا پایان ماه رمضانبه گزارش ایکنا از زنجان، سرهنگ جمشید محب‌خانی، فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست، ۳۰ فروردین‌ماه در حاشیه دیدار با خانواده شهدای محیط‌بان زنجانی که به ضرب گلوله شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ما شرمنده خانواده شهید مهدی مجلل و شهید میکائیل هاشمی و همه شهدای کشور هستیم و امیدواریم بتوانیم با عمل به وظایف خود، بخشی از این جان‌فشانی را جبران کنیم.

وی در مورد تامین تجهیزات مدرن برای فعالیت محیط‌بانان ابراز کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده، بی‌سیم محیط‌بانان در هفت استان مجهز به جی‌پی‌اس خواهد شد تا با مدیریت درست شرایط را به نفع این قشر تغییر دهیم. همچنین توزیع ۱۵۰۰ جلیقه ضدگلوله در سراسر کشور از دیگر اقدامات است و حتما محیط‌بانان در حین گشت‌زنی باید جلیقه به تن داشته باشند.

وی آموزش محیط‌بانان در مواجهه با شرایط مختلف را مهم خواند و گفت: اخیرا دوره‌های آموزشی برای محیط‌بانان برگزار شده که این موضوع مهارت آن‌ها را ارتقا داده است و سلامت، امنیت و مهارت این قشر برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط ۴۷ درصد از محیط‌بانان مورد نیاز را در اختیار داریم، بیان کرد: البته با اقدامات انجام شده تا ۱۰ سال آینده تعداد زیادی محیط‌بان همه ساله جذب کار می‌شوند؛ هرچند با همین تعداد نیرو نیز، تلاش شده است تا محیط‌زیست کشور را از گزند عده‌ای افراد سودجو در امان نگه داریم.

وی با اشاره به اینکه شهدای محیط‌بان نشان دادند اجازه دست‌درازی به محیط زیست را به هیچ کسی نمی‌دهیم، تصریح کرد: البته معتقدیم هر ایرانی خود یک محیط‌بان است و باید با حفاظت از محیط پیرامون خود شرایطی را فراهم آورد که محیط‌زیست را سالم در اختیار آیندگان قرار دهد که این وظیفه ملی و دینی ما به‌شمار می‌آید و باید به آن توجه کنیم.

محب‌خانی همچنین به شهادت دو محیط‌بان زنجانی نیز اشاره کرد و افزود: پرونده در حال رسیدگی است و با تاکید رییس محترم قوه قضائیه با سرعت موارد و مراحل رسیدگی و اطلاعات آن در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و در حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز قول مساعد داده شد تا پرونده‌ها تا پایان ماه مبارک تعیین‌تکلیف شود.

انتهای پیام
captcha