لزوم تبیین اندیشه شهید مطهری برای تربیت نسل ایثارگر
کد خبر: 3968779
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

لزوم تبیین اندیشه شهید مطهری برای تربیت نسل ایثارگر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت: باید آثار و اندیشه‌های شهید مطهری به عنوان یک مدرسه‌ انسان‌ساز برای تربیت نسل ایثارگر و فرهیخته در جامعه بیشتر تبیین شود.

لزوم تبیین اندیشه شهید مطهری برای تربیت نسل ایثارگربه گزارش ایکنا از زنجان، علی کاظمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان، 12 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز معلم و روز کارگر اظهار کرد: استان زنجان 49 شهید فرهنگی در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است که از این تعداد 5 نفر نیز جزو شهدای نهضت سوادآموزی محسوب می‌شوند.

وی شهید مرتضی مطهری را يكی از شهدای الگو برای نسل جوان برشمرد و گفت: باید آثار و اندیشه‌های این شهید فرهنگی بیشتر در جامعه ترویج و تبیین شود؛ چراکه شهدای فرهنگی هم در زمان حیات موجب تربیت انسان‌ها شدند و پس از شهادت نیز راه رسمشان برای نسل‌های آینده مدرسه انسان‌سازی است.

این مسئول با بیان اینکه معلمان علاوه بر سنگر علم و دانش در عرصه‌های جهاد و مقاومت نیز خوش درخشیدند، ابراز کرد: زندگی‌نامه شهدای فرهنگی استان در قالب کتاب به چاپ رسیده است، کتاب مردان آفتاب در سال 1387 توسط بنیاد استان منتشر شده که روایتگر زندگی‌نامه شهدای فرهنگی استان و 389 صفحه است.

کاظمی به روز کارگر و اهمیت تکریم این قشر برای رونق تولید اشاره کرد و افزود:‌ قشر کارگر از ابتدای انقلاب و قبل از جنگ در خط مقدم انقلاب و گوش به فرمان امام راحل بودند و استان زنجان 212 شهید از قشر کارگری تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به نقش کارگران در تحقق منویات رهبری به ویژه شعال سال«تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» بیان کرد: کارگران زحمت‌کش کشور در خط مقدم تحقق شعار سال، پیشرفت کشور و رونق تولید قرار دارند.

انتهای پیام
captcha