راهیابی ۴۰۰ اثر به مرحله استانی جشنواره «مصباح‌الهدی» زنجان
کد خبر: 3971653
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴

راهیابی ۴۰۰ اثر به مرحله استانی جشنواره «مصباح‌الهدی» زنجان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: ۴۰۰ اثر برگزیده به مرحله استانی جشنواره مصباح‌الهدی در راستای امام‌شناسی و سبک زندگی دینی راه یافته است.

راهیابی 400 اثر به مرحله استانی جشنواره مصباح‌الهدی زنجانمحمدجواد رضایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) بهترین اسوه‌ها و الگوهای قرآن هستند و طرح مصباح‌الهدی در آموزش و پرورش با معرفی صحیح این الگوهای حقیقی، به دنبال تعمیق باورها در میان دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ معرفی سیره عملی و اخلاقی و سبک زندگی امام هادی(ع) برای طرح مصباح‌الهدی در نظر گرفته شده است، ابراز کرد: همه ساله این مسابقه در 5 رشته با هدف امام‌شناسی و آموزش سبک زندگی دینی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار می‌شود.

این مسئول نقاشی، دلنوشته، حکایت و داستان، شعر و وبلاگ نویسی را از رشته‌های پیش‌بینی شده برای این مسابقه برشمرد و گفت: در سال تحصیلی جاری به علت شیوع بیماری کرونا مسابقه مصباح‌الهدی به صورت مجازی با ارسال آثار دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار شده است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه در سال‌جاری۴۰۰ اثر برگزیده از مناطق و نواحی به مرحله استانی به این مسابقات راه یافتند، بیان کرد: در بخش دانش‌آموزی بیشترین اثر مربوط به منطقه افشار با ۴۴ اثر، ماهنشان ۲۹ اثر و سجاسرود ۲۶ اثر بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین رتبه‌های کسب شده، توسط مناطق افشار و ماهنشان ۱۶ رتبه، ابهر ۱۵ رتبه و ناحیه ۲، ۱۰ رتبه ثبت شده است، ادامه داد: از رتبه‌های برتر دانش‌آموزان و فرهنگیان تقدیر می‌شود.

رضایی تصریح کرد: فضای مجازی در شرایط کنونی فرصت مغتنمی برای تهیه و تولید محتواهای فاخر در حوزه دینی و استفاده حداکثری فراهم کرده و باید به دنبال غنا‌بخشی به تولیدات در این زمینه باشیم.

انتهای پیام
captcha