بهره‌برداری از فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس زنجان تا پاییز امسال
کد خبر: 3972502
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷

بهره‌برداری از فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس زنجان تا پاییز امسال

مدیرکل حفاظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه احداث باغ‌موزه دفاع مقدس استان زنجان 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: فاز نخست این مجموعه پاییز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس زنجان تا پاییز امسالبه گزارش ایکنا از زنجان، قاسم محمدی، مدیرکل حفاظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، 29 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زنجان امسال شاهد رویداد بزرگی با نام کنگره 3535 شهید استان است و برای اینکه به نحو شایسته بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های مختلف انتقال دهیم نیازمند زیرساخت‌هایی است که موزه دفاع مقدس یکی از مهمترین آن‌ها به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه احداث باغ موزه دفاع مقدس زنجان بیش از 10 سال است که آغاز شده، بیان کرد: متأسفانه کمبود اعتبارات تکمیل این باغ موزه را ناتمام گذاشته است و انتظار می‌رود طبق قانون دستگاه‌های استانی برای تزریق اعبتارات و تکمیل این مجموعه به وظایف خود عمل کنند و هم‌افزایی داشته باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه باغ موزه دفاع مقدس در 25 استان تکمیل شده است، تصریح کرد: باغ موزه‌های دفاع مقدس با نمایش تجهیزات جنگی، آثار شهدا، کتاب‌ها، وصایا و سایر موارد روایتگر گنجینه‌های دینی و ملی هستند و اهمیت ایثار برای حفظ ارزش‌های والای انسانی و الهی را نشان می‌دهد.

محمدی به اهمیت مشارکت دستگاه‌های استانی در تکمیل موزه‌های دفاع تأکید کرد و گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری زنجان سال گذشته 1.5 میلیارد تومان به موزه دفاع مقدس اختصاص داده بود که این رقم در سال جاری به 3 میلیارد تومان افزایش یافته است و در جلسه‌ای که اخیرا برگزار شد، موضوعاتی همچون جزئیات هزینه‌کرد مبالغ مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس زنجان هم‌اکنون 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: با توجه به برگزاری کنگره 3535  شهید استان زنجان در سال‌جاری تمام تلاش را داریم با همکاری سایر دستگاه‌ها فاز نخست این موزه پاییز امسال به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل حفاظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه با حمایت استاندار زنجان مقرر شده کمکی از سوی راه و شهرسازی برای تکمیل موزه دفاع مقدس زنجان پرداخت شود، یادآور شد: تطبق توافق مبلغی معادل 13 تا 15 میلیارد تومان از سوی اداره راه وشهرسازی زنجان برای این پروژه اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام
captcha