احداث 2000 واحد مسکونی به نام شهدای زنجان
کد خبر: 3974806
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

احداث 2000 واحد مسکونی به نام شهدای زنجان

استاندار زنجان گفت: 2 هزار واحد مسکونی محرومان به نام شهدا تا هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد و یک هزار و 535 واحد نیز کلنگ‌زنی می‌شود.

احداث 2000 واحد مسکونی به نام شهدای زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، 10 خردادماه در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان اظهار کرد: ضروری است رشادت‌ها، شهامت‌ها، اخلاص و ایثار رزمندگان و شهدای اسلامی به ویژه شهدا و رزمندگان استان زنجان در جامعه منعکس شود.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه مقام معظم رهبری نقش نیروهای جهاد در جنگ کمتر از سایر نیروها و رزمندگان نیست، بیان کرد: باید در کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان نیز نقش جهاد مورد توجه قرار گیرد و هرچه به زمان برگزاری این کنگره نزدیک می‌شویم باید فعالیت کمیته‌های مربوطه نیز شتاب و سرعت بیشتری به خود بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ما در جبهه حق قرار داشتیم و مرزهای آبی، خاکی و هوایی ایران توسط صدام مورد هجوم قرار گرفت، ابراز کرد: در مقابل دست‌درازی دشمن به خاک کشور دو راه بیشتر پیش رو نداشتیم؛ یا باید تسلیم می‌شدیم یا از خودمان دفاع می‌کردیم تا به عزت و سربلندی برسیم که راه دوم را انتخاب کردیم.

وی یادآور شد: مقاومت مردم ایران موجب شد تا جنگی که پیش‌بینی می‌شد شش روزه به اتمام برسد هشت سال به طول انجامد و کشورهای بیشتری وارد جنگ با ایران شوند. اما امروز می‌بینیم مقاومت ثمرات ارزشمندی داشته و سایر کشورها نیز ایران را الگوی خود قرار دادند تا به عزت برسند و از چنگال استکبار رهایی یابند.

خاتمی به استمداد از روح شهدا و توسل به آن‌ها برای برگزاری مطلوب کنگره شهدا تاکید کرد و گفت: 5 هزار و 500 مسکن محرومان به نیابت از شهدا در استان زنجان احداث شده است و امیدواریم شاهد آثار و برکات بیشتر این نیات در جامعه باشیم.

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه به شکل‌گیری اقدامات خوب در راستای برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان اشاره کرد و گفت: در زمینه برگزاری کنگره شهدا با بهره‌گیری از تجارب سایر استان‌ها حتما موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

وی یادآور شد: استان زنجان تجربه‌های موفقی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد و سال گذشته به دلیل شیوع کرونا به جای حضور هزاران نفری مردم در یوم‌العباس از ظرفیت مردم برای رزمایش مومنانه با جمع‌آوری بیش از ۳۵ میلیارد تومان استفاده کرد. اقدام ارزشی زنجانی‌ها در سال ۹۸ هم نباید مورد غفلت قرار گیرد که مردم پایتخت شور و شعور حسینی در راهپیمایی خودجودش توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند.

حقیقی با اشاره به پخش سریال شهید شهریاری از شبکه ملی ابراز کرد: شهید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشور از افتخارات استان به‌شمار می‌رود و بخشی از افتخارات و ایثارگری مردم زنجان در این سریال به نمایش کشیده شده است. همچنین بخشی از فیلمبرداری سریال شهید باکری در زنجان انجام شده است.

وی در مورد فعالیت‌های عمرانی اظهار کرد: 2 هزار واحد مسکونی محرومان به نام شهدا تا هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد و یک هزار و 535 واحد نیز کلنگ‌زنی می‌شود. در آینده نزدیک بزرگترین ورزشگاه استان زنجان افتتاح می‌شود و پروژه‌هایی که از سال 82 تعریف شده است به نام شهدا پیگیری و اجرایی می‌شود.

استاندار زنجان تصریح کرد: یکی از بزرگترین طرح‌های کشور برای کنترل بیماری کرونا، طرح شهید قاسم سلیمانی بود که از مدت‌ها قبل با همکاری سپاه استان در زنجان آغاز شده بود و این همکاری موجب شد تا از سوی سازمان بهداشت جهانی زنجان رتبه اول را در تست‌های کرونا به دست آورد. واکسیناسیون بیماری کرونا نیز با قدرت در استان زنجان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه همه تمهیدات برای برگزاری انتخابات امن و باشکوه انجام شده است، افزود: در سایه وحدت و ارتقای مقوم‌های وحدت انتخابات با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی در استان زنجان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha