کنگره شهدا؛ عامل برانگیختگی فرهنگی در جامعه
کد خبر: 3974759
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳

کنگره شهدا؛ عامل برانگیختگی فرهنگی در جامعه

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران گفت: باید آثار فاخری در کنگره شهدا تولید و عرضه شود تا عامل برانگیختگی فرهنگی در جامعه باشد.

کنگره شهدا؛ عامل برانگیختگی فرهنگی در جامعهبه گزارش ایکنا از زنجان، سردار احمد حق‌طلب، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران، 10 خردادماه در جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی با دلاورمردی‌های رزمندگان سبب ایجاد پشتوانه‌های عظیم مردمی در برهه‌های سخت و ترویج ایثار اجتماعی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همه آحاد ملت باید دینی که نسبت به شهدا دارند را ادا کنند، ابراز کرد: یکی از کارهای مهم در برگزاری کنگره شهدا گردآوری اطلاعات کامل و جامع از همه شهدا است و با گردآوری و چاپ آن می‌توان گنجینه‌ای ارزشمند از فرهنگ دفاع مقدس را در اختیار نسل‌های جوان و آتی قرار داد.

این مسئول با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری اولین کنگره ملی بزرگداشت شهدای 3535 شهید استان زنجان هستیم، بیان کرد: اعضای این ستاد توفیق تشرف به محضر مقام معظم رهبری را خواهند داشت اما توقع ایشان از برگزاری کنگره‌های شهدا بالا و به حق است. کنگره شهدا از دیدگاه مقام معظم رهبری نباید به مجلس ختم باشکوه خلاصه شود بلکه باید تولیدات فاخر داشته و برانگیختگی در جامعه ایجاد کند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران یادآور شد: طبق تحقیقات دانشگاهی اثرگذارترین فعالیت‌های فرهنگی مربوط به امور شهدا است؛ چرا که در برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا همه جریانات سیاسی و اقوام ایرانی مشارکت و حضور دارند و انتقال فرهنگی نیز در این جریان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کنگره 353 شهید استان زنجان به‌صورت مستقیم از شبکه‌های ملی پخش خواهد شد تا مردم ایران با خدمات رزمندگان زنجانی در دوران دفاع مقدس آشنا شده و ادای احترامی به شهدای استان زنجان شود و امیدواریم نمایش خوبی از مدیریت این برنامه با همه دستگاه‌ها و اقشار مختلف را شاهد باشیم.

سردار حق‌طلب با اشاره به اینکه 10 فروردین ماه امسال کنگره ۴ هزار شهید استان کرمان برگزار شد، ادامه داد: باید از تجارب سایر استان‌ها نیز استفاده کرد و گام‌های بزرگتری برداشته شود تا به بهترین شکل ممکن کنگره شهدای استان زنجان نیز در کشور برگزار شود.

وی ارائه خدمات به محرومان را از دیگر محورهای کنگره شهدا در هفت سال اخیر خواند و گفت: در استان یزد ۴۰ خدمت تعریف و ۴۰ تابلو در این زمینه نصب شد. در استان زنجان نیز خدمات ارزشمندی انجام شده است که می‌تواند در برگزاری کنگره کارساز بوده و به افتخارات استان زنجان از جمله خطشکنی غواصان و حماسه فرماندهان و رزمندگان افزوده شود.

انتهای پیام
captcha