رونمایی از آثار حوزه ایثار و شهادت در زنجان
کد خبر: 3974866
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

رونمایی از آثار حوزه ایثار و شهادت در زنجان

رئیس حوزه هنری استان زنجان به رونمایی از کتاب «شهریار سرزمین من» و مستند «مادران آفتاب» اشاره کرد و گفت: کتاب «شهریار سرزمین من» در مورد زندگی دانشمند هسته‌ای کشور بوده و مستند «مادران آفتاب» به زندگی مادران شهدا پرداخته است.

رونمایی از آثار حوزه ایثار و شهادت در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، امیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان، شب گذشته، 10 خردادماه در آیین رونمایی از کتاب «شهریار سرزمین من» و مستند «مادران آفتاب» اظهار کرد: دفاع مقدس و ایثار و شهادت یک فرهنگ دینی و ملی محسوب می‌شود و حوزه هنری بنا به وظیفه خود در راستای ترویج این ارزش‌ها اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی یکی از اقدامات مهم در ثبت و ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت را انتشار آثار مکتوب دانست و گفت: در همین راستا نگارش کتاب «شهریار سرزمین من» در ارتباط با زندگی دانشمند هسته‌ای کشور شامل بیان خاطراتی از دوران کودکی، نوجوانی و شهادت او است.

این مسئول با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۷ پیش تولید نگارش کتاب شهریار سرزمین من کلید خورد، ابراز کرد: این کتاب در اردیبهشت ماه سال‌جاری به چاپ رسید و نگارش این کتاب زمینه تولید سریال صبح آخرین روز را فراهم کرد. اصلی‌ترین ویژگی نوشته‌های این کتاب روایت داستانی و پرداختن به جزئیات زندگی ایشان است و به گونه‌ای تدوین و نگارش شده که از زندگی پدر و مادر شروع می‌شود و تا مدتی پس از شهادت را نیز در بر می‌گیرد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان به رونمایی از مستند ۱۳ قسمتی مادران آفتاب اشاره کرد و افزود:  گفت: پیش تولید این اثر نیز پیش از ۱۳۹۷ آغاز شده بود و سعی شده با نگاه متفاوتی به مادران شهدا پرداخته شود. در واقع نگاه جدید با رویکرد شیو‌ه‌های تربیتی، سبک زندگی، لالایی و سایر موارد است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه مادران آفتاب در ۱۳ قسمت پخش می‌شود، عنوان کرد: این مجموعه در دو بخش ویژه مادران شهیدان روستایی تولید شده است. تولید مستند مادران شهدا ادامه دارد و امید است تا فرارسیدن زمان کنگره شهدا تعداد بیشتری اثر آماده پخش باشد.

نعمتی تصریح کرد: از آنجایی که تا به امروز آثار مستندی که با موضوع شهدا تولید شده به  زندگی مادران شهدا به ویژه خانواده‌هایی که در روستا زندگی می‌کنند، کمتر پرداخته شده بود، بر همین اساس در این مجموعه سعی شده است که هر قسمت به یکی از مادران شهدای روستایی و فراز و نشیب‌های زندگی آنها توام با صبر، ایثار و فداکاری اختصاص یابد.

وی ادامه داد: سه قسمت از این مجموعه مستند در منطقه ماهنشان، چهار قسمت در منطقه ابهر و خرمدره، یک قسمت در منطقه خدابنده، چهار قسمت در منطقه طارم و یک قسمت در روستاهای شهرستان زنجان تولید شده است.

انتهای پیام
captcha