برگزاری جشن تکلیف سیاسی برای ۱۳ هزار رأی‌اولی زنجانی
کد خبر: 3977325
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸

برگزاری جشن تکلیف سیاسی برای ۱۳ هزار رأی‌اولی زنجانی

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری جشن تکلیف سیاسی برای بیش از ۱۳ هزار رأی‌اولی خبر داد و گفت: آموزش و پرورش تلاش خود را به کار گرفته تا دانش‌آموزان با انتخاب آگاهانه در انتخابات حضور یابند.

برگزاری جشن تکلیف سیاسی برای 13 هزار رأی‌اولی زنجانیحسن مظفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: نزدیک 13 هزار و 470 نفر رأی اولی در سطح استان داریم که بیش از 7 هزار و 800 نفر از آن‌ها پسر و بیش از 5 هزار و 600 نفر نیز دختر هستند و امسال مشارکت خود را در تصمیمات سیاسی کشور به نمایش خواهند گذاشت.

وی برگزاری جشن تکلیف سیاسی برای رأی‌اولی‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش خواند و گفت: میزگردهایی با موضوع انتخاب با حضور این دانش‌آموزان و مشارکت آموزش و پرورش و سپاه انجام شده تا دانش‌آموزان با انتخاب آگاهانه به مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق شوند.

این مسئول به 13 شهید دانش‌آموز استان زنجان اشاره کرد و افزود: نمایشگاه نمادین از این 13 شهید والامقام در اداره‌کل راه‌اندازی شده تا اندیشه‌ها و اهداف مشارکت اجتماعی آن‌ها در جنگ تحمیلی برای نسل نوجوان و جوان امروز در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه این برنامه‌های فرهنگی در بستر شبکه شاد برگزار می‌شود، ابراز کرد: رأی‌اولی‌ها در واقع به سن تکلیف سیاسی رسیدند بنابراین همه شناسایی و پیامک برای آن‌ها ارسال شده است. هر روز محتوای مناسب تولید و در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی نیز به شکل تخصصی در این حوزه کار می‌کند و تشکل‌های دانش‌آموزی نیز در این بخش فعال هستند، ادامه داد: مقرر شده در روز انتخابات نیزبه شکل نمادین معلمان با تعدادی از رأی‌اولی‌ها در هر منطقه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند. طراحی پوستر و بنر با محتوای انتخاباتی نیز از دیگر فعالیت‌ها برای جلب مشارکت حداکثری است.

مظفری با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش هیچ ورودی برای حمایت از کاندیدایی ندارد و فارغ از جناح بندی‌سیاسی شاهد حضور فرهنگیان در کنار آحاد ملت در انتخابات خواهیم بود، تصریح کرد: آموزش و پرورش همه امکانات خود را در اختیار هیئت‌های اجرایی قرار می‌دهد تا شاهد برگزاری انتخابات باشکوه باشیم.

وی از ثبت‌نام بیش از 20 هزار کلاس اولی خبر داد و گفت: نوآموزان برای سنجش به پایگاه‌های مربوطه معرفی می‌شوند و آموزش و پرورش خود را برای کلاس‌های حضوری آماده می‌کند. در استان با کمبود مدرسه مواجه هستیم، با این وجود سعی کردیم دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند. کمبود نیروی انسانی نیز از طریق استخدام تیرماه و آموزش و به‌کارگیری نیروهای حق‌التدریس جبران می‌شود.

انتهای پیام
captcha