تدوین ۷۲ برنامه فرهنگی و هنری در قالب کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان
کد خبر: 3977629
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

تدوین ۷۲ برنامه فرهنگی و هنری در قالب کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ۷۲ برنامه فرهنگی و هنری در قالب کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان پیش‌بینی شده است، گفت: این برنامه‌ها با هدف نشر و توسعه ارزش‌های والای فرهنگ ایثار و شهادت است.

تدوین 72 برنامه فرهنگی و هنری برای کنگره 3535 شهید استانبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، 25 خردادماه در جلسه هماهنگی کمیته فرهنگی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان اظهار کرد: شهدا و فداکاری‌های آن‌ها ارزش معنوی بسیاری برای کشور دارند و زنجانی‌ها که دلداده اباعبدالله‌الحسین(ع) هستند باید کنگره شهدا در این استان باشکوه‌تر برگزار شود.

وی به تسریع فعالیت‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد و گفت: باید با ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی کارهای بر زمین مانده انجام گیرد، تلاش برای بهتر برگزاری این کنگره یک اقدام ماندگار برای نسل‌های آینده در حوزه ایثار و شهادت است و تکلیف همه ما این است تا در خصوص شهدا و این کنگره کوتاهی نکنیم.

امام‌جمعه زنجان با بیان اینکه اقتدار ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم، تصریح کرد: برگزاری کنگره شهدا فقط مسئولیت دستگاه‌های خاصی نیست. شهدا بدون منت و توقعی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و حداقل وظیفه ما نیز این است که در برگزاری باشکوه، جذاب و ماندگار کنگره ملی شهدای استان زنجان کوتاهی نکنیم.

وی در مورد کیفیت عملکرد مطلوب کمیته فرهنگی کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان بیان کرد: در حال حاضر در رابطه با برگزاری کنگره نباید توصیفی عمل کرد، بلکه کاملاً باید به صورت عملیاتی ورود کنیم تا آثار ماندگاری برای آینده نیز به یادگار بماند.

محمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه اظهار کرد: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری نماز، تئاتر صحنه‌ای و خیابانی، چاپ عکس 8 سال دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ملی کتاب در حوزه ایثار و شهادت، تولید محتوا در قالب موشن‌گرافی و پوستر، تولید محتوا درباره کنگره شهدا از جمله آن بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۷۲ برنامه فرهنگی و هنری در قالب کنگره ۳۵۳۵ شهید زنجان پیش‌بینی شده است، گفت: این برنامه‌ها با هدف نشر و توسعه ارزش‌های والای فرهنگ ایثار و شهادت، بیان حماسه‌ها و تولید آثار ماندگار فرهنگی و هنری، معرفی شهدا به عنوان الگوهای برتر در جامعه و تقویت گفتمان ایثار و شهادت و از خود گذشتگی در فضای فرهنگ عمومی تدوین شده که با همت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای اعتلای آرمان‌های انقلاب اسلامی با استفاده از پتانسیل و توانمندی هنرمندان اجرایی خواهد شد.

رضا عسگری، فرماندار زنجان نیز با اشاره به نصب یادمان شهدا در ورودی ادارات گفت: در این رابطه الگویی را شهرداری در اختیار ادارات قرار داده است. همچنین می‌توان از ظرفیت مساجد و مدارس برای معرفی شهدا استفاده کرد، به طوریکه هر کلاس را به نام یک شهید مزین کرد که این موضوع می‌تواند موجب معرفی شهدا به دانش آموزان شود.

انتهای پیام
captcha