تجلیل از خادمان و مربیان قرآنی زنجان
کد خبر: 3980900
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

تجلیل از خادمان و مربیان قرآنی زنجان

خادمان و مربیان قرآنی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی توسط مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تجلیل شدند.

تجلیل از خادمان و مربیان قرآنی زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان، 8 تیرماه در آئین تجلیل از خادمان، مربیان و فعالان قرآنی اظهار کرد: رویکرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی مددجویان در زمینه‌های فرهنگی، اشتغال و مسکن در مباحث فرهنگی تقویت باورهای دینی و معنوی، افزایش اعتماد به نفس و روحیه خودباوری در بین آنان است .

وی ابراز کرد: فعالیت‌های فرهنگی اساس کار خدمت‌رسانی در کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده و به عنوان زیرساخت دیگر فعالیت‌ها است و برنامه‌ها و رویکردهای قرآنی محور این حرکت فرهنگی را شکل می‌دهد.

صفری به نقش قرآن در زمینه توانمندسازی فکری، روحی و روانی خانواده‌های تحت حمایت اشاره کرد و افزود: با تدبر در قرآن و بهره گرفتن از دریای عظیم و جوشان معرفت قرآنی و عمل به فرامین آن می‌توانیم با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مقابله کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان با بیان اینکه برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، دینی و قرآنی موجب نشاط معنوی جامعه هدف این نهاد می‌شود، بیان کرد: از طریق نیازسنجی فرهنگی و سطح‌بندی این نیازها دوره‌های آموزش تخصصی قرآنی در قالب روخوانی، روانخوانی، تجوید، قصص قرآنی، تفسیر، حفظ و تدبر در قرآن و فهم آیات و مفاهیم قرآنی با هدف ارتقای بینش، پرورش فضای معنوی، تقویت بعد ایمانی، تعمیق باورهای دینی و شناسایی مستعدان قرآنی برای مددجویان تحت حمایت اجرا می‌شود.

وی به استفاده از ظرفیت نخبه‌های برجسته قرآنی و ارائه آموزش‌های قرآنی به کارکنان و جامعه هدف کمیته امداد اشاره کرد و افزود: باید با برنامه‌های اصولی و دقیق از حضور قاریان برجسته در جهت آموزش کارکنان، فرزندان کارکنان و مددجویان تحت حمایت استفاده کرد.

صفری با بیان اینکه اگر زندگی ما جدا از تعالیم قرآنی باشد متلاشی و قربانی می‌شویم، تصریح کرد: خانواده‌ای متکامل است که در همه امورات زندگی قرآنی بوده و با این نگاه و رویکرد دینی بتواند در حوزه‌های مختلف کاری و زندگی اجتماعی خود قدم بردارد. فعالیت‌های قرآنی یکی از برنامه‌های تبیینی و تشویقی برای ارتقای آشنایی با قرآن است.

در پایان این مراسم جلیل محمدی از همکاران شاغل در صندوق امداد ولایت و خادم و قاری قرآنی امداد استان با اهدای لوح سپاس توسط مدیرکل کمیته امداد استان قدردانی شدند. همچنین خادمان و مربیان قرآنی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی توسط مدیرکل کمیته امداد استان زنجان تجلیل شدند.

انتهای پیام
captcha