اعلام برنامه‌های قرآنی ارشاد زنجان در ماه رمضان
کد خبر: 3963649
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

اعلام برنامه‌های قرآنی ارشاد زنجان در ماه رمضان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نخستین جشنواره هنری و ادبی «بهار قرآن» در فضای مجازی ویژه ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این نهاد هشت عنوان برنامه برای رمضان 1400 پیش‌بینی کرده است.

برگزاری جشنواره «بهار قرآن» در زنجانمحمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: از آنجایی که ماه رمضان، ماه نزول قرآن است، این نهاد نیز برنامه‌هایی را با این محوریت برای اقشار و گروه‌های مختلف در دستور کار قرار داده است تا با زبان هنر، هم آثار ماندگاری در این حوزه خلق شود و هم مفاهیم دینی و ارزشی به جامعه انتقال پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان هشت عنوان برنامه برای رمضان 1400 پیش‌بینی کرده است، ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها به طرح «ضیافت خاص» اختصاص دارد که در فضای مجازی برگزار می‌شود و شامل محافل قرآنی و سخرانی با حضور سخنرانان برتر و ائمه جماعت به‌مدت 30 شب می‌شود.

این مسئول از برگزاری مسابقه دعا و مناجات مجازی با نام «وقت عاشقی» خبر داد و گفت: دعای «رَبّنا» و «یا علی و یا عظیم» محوریت این مسابقه است و در سه گروه سنی زیر 18 سال، 18 تا 35 سال و بالای 35 سال پیش‌بینی شده و افراد فایل‌هایی را از دعاخوانی خود ضبط کرده و ارسال می‌کنند و با داوری آثار برترین‌ها انتخاب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه کارگاه مجازی تدبر و مفاهیم قرآن با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی از دیگر برنامه‌های ماه رمضان است، اظهار کرد: خانواده، حجاب و عفاف از موضوعات این کارگاه است. همچنین 40 نفر از فعالان عرصه‌های قرآن و عترت در استان تجلیل خواهند شد.

وی یادآور شد: یک جشنواره‌ در حوزه کودک و نوجوان با رویکرد فرهنگی، هنری و قرآنی برگزار می‌شود که برنامه‌های آن شامل حفظ سوره‌های منتخب، پیام‌های قرآنی، اشعار قرآنی، نقاشی، هنرهای تجسمی و سایر مضامین هنری مرتبط با این موضوع است. علاوه بر این «شب شعر رمضان» نیز با شرکت شاعران نامدار و برجسته در فضای مجازی در هشت شهرستان و دفاتر ائمه جمعه برگزار خواهد شد.

احمدخانی از برگزاری نخستین جشنواره «بهار قرآن» در فضای مجازی خبر داد و افزود: این برنامه نیز در دو بخش تدارک دیده شده که علاقه‌مندان در بخش نخست فیلم کوتاه با موضوع آموزه‌های قرآن تهیه و تولید می‌کنند. در بخش ادبی نیز افراد می‌توانند آثار خود در رشته‌های شعر، داستان و دلنوشته را به زبان ترکی و فارسی با مضمون قرآن و عترت به جشنواره ارسال کنند.

وی بیان کرد: جلسات ختم قرآن در فضای مجازی به شکل مشارکتی برگزار خواهد شد. علاوه بر این برنامه‌های ویژه رمضان، استان زنجان میزبان جشنواره ملی فرهنگی، هنری و پژوهشی نماز است. همچنین جشنواره دوسالانه جایزه ادبی حسین منزوی نیز در حال اجراست و علاقه‌مندان می‌توانند در آن شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha