اختصاص 12 میلیارد تومان برای پروژه‌های تأمین آب زنجان
کد خبر: 3981917
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

اختصاص 12 میلیارد تومان برای پروژه‌های تأمین آب زنجان

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان تأمین آب شرب و آب کشاورزی در مناطق محروم را اولویت پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواند و گفت: برای این منظور 12 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

اختصاص 12 میلیارد تومان برای پروژه‌های تأمین آب زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، فرشاد پیری، رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان، 13 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان، اظهار کرد: همه برنامه‌ها و خدمات سازمان بسیج سازندگی استان زنجان از سال 98 تا کنون به نام شهدای استان زنجان افتتاح و بهره‌برداری شده است که امسال نیز پروژه‌های استان به نام شهدا افتتاح می‌شود.

وی از پیش‌بینی حداقل 12 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های آب استان خبر داد و گفت: امیدواریم این موضوع محقق شود. در قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) نیز اجرای پروژه‌های کلان محرومیت‌زدائی از دو سال گذشته آغاز شده است و در فاز بعدی با اختصاص 68 میلیارد تومان در بحث آب شرب روستایی اتفاق خوب و عظیمی رقم می‌خورد. البته در شرایط فعلی همه مردم باید در مدیریت مصرف آب و برق همکاری کنند.

این مسئول با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی در حوزه‌های کارآفرینی، آموزش و خدمت‌رسانی نیز فعال است، افزود: تمامی پروژه‌های استان با سه ضلع بسیج سازندگی، دولت به عنوان بهره‌‌بردار و گروه‌های جهادی و اهالی روستای جامعه هدف اجرایی می‌شود. در 20 سال عمر بسیج سازندگی یک هزار و 790 پروژه توسط بسیج سازندگی استان زنجان اجرایی شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان زنجان تصریح کرد: پروژه‌های محرومیت زدائی در روستاها و مناطق محروم استان زنجان، با حداقل 30 تا 70 درصد صرفه‌جویی انجام  و با نظارت مهندسان دولتی تحویل داده می‌شود. بیشتر طرح‌های مورد اجرای سازمان بسیج سازندگی کوتاه مدت، زود بازده، فراگیر، گسترده و عمومی و عام‌المنفعه بوده و عمدتا در 8 عرصه عمران و آبادانی، منابع طبیعی و کشاورزیی، زیبا سازی و بهسازی مدارس، اشتغال، خدمت درمانی آموزشی و بهداشتی، آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، کلاس‌های تقویتی، جبرانی و مشاوره تحصیلی، عرصه خدمت‌رسانی با همکاری دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی و خیریه‌ها و موسسات غیر دولتی اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های امسال سازمان بسیج سازندگی در 5 عنوان کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال و رفع بیکاری، کمک به تحقق عدالت اجتماعی، پیشرفت و آبادانی همه جانبه روستاها و دهستان‌های محروم و نقاط کم‌برخوردار شهری، کاهش آسیب‌های اجتماعی در محلات آسیب‌دیده و حاشیه‌نشین و محرومیت‌زدائی با توانمندسازی گروه‌های هدف اجرایی می‌شود.

پیری با بیان اینکه برای رسیدن به اهداف برنامه‌های سال 1400 بیش از 50 فعالیت در نظر گرفته شده است، افزود: 400 پروژه عمرانی و زیرساخت در روستاها و مناطق حاشیه‌ای و محروم که این پروژه‌ها در عمرانی و آبادانی این مناطق موثر و تاثیرگذار است، اجرا می‌شود.

وی ابراز کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی تامین  آب شرب روستاها و مناطق شهری از اولویت‌های سازمان بسیج سازندگی در سال جاری است که بیشتر در محورهای اصلاح شبکه خط انتقال، احداث حوضچه انجام می‌شود و اولویت بعدی سازمان بسیج سازندگی به تأمین آب کشاورزی با اجرای طرح‌های سنتی آب از طریق کانال‌های بتنی اختصاص دارد.

انتهای پیام
captcha