فعالیت ۲۷۸ گروه جهادی جامعه زنان در زنجان
کد خبر: 3988511
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

فعالیت ۲۷۸ گروه جهادی جامعه زنان در زنجان

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۰۵۴ گروه جهادی در استان زنجان فعالیت دارند که ۵۵۱ گروه در قالب جغرافیامحور در مساجد و محلات خدمت‌رسانی کرده و ۲۷۸ گروه جهادی مربوط به جامعه زنان است.

فعالیت ۲۷۸ گروه جهادی جامعه زنان در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، عباس بابایی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، 13 مردادماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیج سازندگی طرح‌های کوتاه‌مدت، فراگیر، عام‌المنفعه و عمومی را با هدف خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم، روستایی و مرزی است و همچنین بحث اشتغال‌زایی در دستور کار قرار داده است.

وی اجرای طرح‌های کوتاه مدت و زودبازده را از مهمترین ویژگی‌های تمایز بسیج سازندگی با سایر مراکز دولتی دانست و گفت: جهادگران در هشت عرصه عمران و آبادانی، منابع طبیعی و کشاورزی، بهسازی و زیباسازی مدارس، اشتغالزایی، خدمات‌درمانی و بهداشتی، آموزش فنی و حرفه‌ای و برگزاری کلاس‌های تقویتی و جبرانی و مشاوره تحصیلی خدمت‌رسانی می‌کنند.

این مسئول با اشاره به مهم‌ترین و اصلی‌ترین فعالیت‌های این نهاد، ابراز کرد: خدمت‌رسانی سازمان بسیج سازندگی در زمینه‌های احداث و ترمیم مدارس، راه‌های روستایی، تأمین آب شرب، کاشت نهال، احیای قنات، تعمیرات لوازم جانبی مدارس، ویزیت بیماران، تهیه جهیزیه، کمک‌های مومنانه، تهیه دارو و واکسیناسیون افراد در روستاهای محروم از جمله فعالیت‌های این نهاد است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۵۴ گروه جهادی در استان زنجان فعالیت دارند که ۵۵۱ گروه در قالب جغرافیامحور در مساجد و محلات خدمت‌رسانی کرده و ۲۷۸ گروه جهادی مربوط به جامعه زنان است. ۸۴ گروه‌ جهادی دانش‌آموزی و دانشجویی در استان فعال است و ۱۴۱ گروه جهادی نیز در اقشار مختلف بسیج خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی یادآور شد: بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان بیش از ۱۰۵۷ پروژه از بدو تشکیل بسیج سازندگی تا به امروز در استان اجرا کرده و تاکنون در حوزه محرومیت‌زدایی ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده است. تا پایان سال ۹۹ حدود ۴۹۹ صندوق قرض‌الحسنه در مساجد استان زنجان راه‌اندازی شده است. همچنین هزینه تاسیس کارگاه‌های خیاطی و صنایع‌غذایی از صندوق‌های قرض‌الحسنه تامین مالی شده است .

بابایی با اشاره به فعالیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با آغاز بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی مردم، عنوان کرد: تا پایان سال گذشته بیش از ۲۵۷ هزار بسته معیشتی به همت این قرارگاه در بین نیازمندان استان توزیع شده است و ۴۷ زندانی غیرعمد نیز آزاد شدند.

وی از اهدای ۵۸۲ سری جهیزیه به نوعروسان و ۱۰۰۰ تبلت دانش‌آموزی با کمک خیران در قالب رزمایش کمک مومنانه خبرداد و افزود: ۲۰۰ هزار پرس غذای گرم و ۶۰ هزار بسته بهداشتی و ۳۲۰ مورد خدمات مسکن ارائه شده است. در عرصه محرومیت‌زدایی ۵۰ میلیارد، اقتصاد مقاومتی ۴۱ میلیارد و خدمات‌رسانی ۱۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است. در مجموع ۲۱۶ میلیارد تومان در عرصه‌های مختلف هزینه و ۵۰ هزار نفر در قالب گروه‌های جهادی در مناطق محروم در حال خدمت‌رسانی هستند.

انتهای پیام
captcha