تشکیل کارگروه قرآنی در سازمان فرهنگی شهرداری زنجان
کد خبر: 3982501
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

تشکیل کارگروه قرآنی در سازمان فرهنگی شهرداری زنجان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از تشکیل کارگروه قرآنی در این سازمان خبر داد و گفت: این کارگروه به دنبال ترویج سبک زندگی قرآنی در بین آحاد مردم است.

تشکیل کارگروه قرآنی در سازمان فرهنگی شهرداری زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، غلامرضا نظری، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، شب گذشته، 15 تیرماه در نخستین جلسه کارگروه قرآنی اظهار کرد: این سازمان اقدام به تشکیل 6 کارگروه در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، بانوان و خانواده و قرآنی کرده است تا با هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی و تعیین اولویت‌ها شاهد اجرای برنامه‌های اثربخش باشیم.

وی تولید ایده تا ارائه طرح و برنامه و کیفیت اجرا را از اهداف تشکیل این کارگروه‌ها خواند و گفت: تلاش داریم در این کارگروه‌ها کار متمرکز بین دستگاهی انجام و از ظرفیت بخش‌های مختلف استفاده شود.

این مسئول با اشاره به اینکه عمدتا بحث‌هایی که در حوزه‌های فرهنگی مطرح می‌شود، ایده خاصی ندارد، فاقد یک طرح و برنامه مدون است و یا در مرحله اجرا دچار رکود می‌شود، ابراز کرد: در حوزه تولید محتوا کمبود داریم و باید نگاه بلندمدت و میان‌مدت داشته باشیم. در این کارگروه‌ها به دنبال کمیت نیستیم بلکه تلاش داریم کیفیت را ارتقا دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با بیان اینکه در جشنواره‌های فرهنگی و هنری گریزی به مسائل قرآنی داریم، ادامه داد: قصد داریم قرآن را به زندگی مردم ببریم و ترویج سبک زندگی قرآنی، تولید محصولات فرهنگی و قرآنی و برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی را در دستور کار داریم.

وی به استفاده از ظرفیت رسانه در این کارگروه تأکید کرد و افزود: رسانه به عنوان دید‌بان و پل ارتباطی بین گروه‌های غیرقرآنی و این کارگروه می‌تواند نقاط قوت و ضعف را شناسایی و انتقال دهد و از این طریق پیوست رسانه‌ای برای طرح‌ها داشته باشیم.

ولی‌الله رحیمی، مدیر موسسه دارالقرآن کریم زنجان نیز در این جلسه نبود انسجام و اتحاد در بین موسسات و بخش‌های قرآنی را از آسیب‌های موجود برشمرد و گفت: همچنین در شهرک‌های اقماری تراکم جمعیت بالا است اما به دلیل کمبود مسجد و مراکز تفریحی و فرهنگی فعالیت فرهنگی در آن‌ها ضعیف است.

مهری خدیری، مدیر شعبه خواهران جامعه‌القرآن کریم زنجان نیز در این جلسه پیشنهاد معرفی موسسات قرآنی را مطرح کرد و افزود: به دلیل کارهای جزیره‌ای شناخت کاملی از توانمندی‌های موسسات نداریم. همچنین می‌توان با استفاده از ظرفیت این کارگروه دستاوردهای قرآنی را در معرض دید عموم قرار دهیم.

انتهای پیام
captcha