کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی متناسب با نیازهای جامعه باشد
کد خبر: 3977064
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲

کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی متناسب با نیازهای جامعه باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه، بسترساز هدایتگری اجتماعی و تبیین‌گر سبک زندگی اسلامی است، گفت: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی متناسب با نیازهای جامعه انجام شود.

کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی متناسب با نیازهای جامعه انجام شودبه گزارش ایکنا از زنجان، محمدربیع احمدخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، شب گذشته، 22 خردادماه در بازدید از مؤسسه جامعةالقرآن کریم زنجان اظهار کرد: این مؤسسه توفیقات خوبی در آموزش قرآن‌آموزان به دست آورده و کودکان و نوجوانان بسیاری را جذب فعالیت‌های قرآنی کرده است.

وی به تقویت وحدت و انسجام برنامه‌ها و فعالیت‌های مجموعه‌های قرآنی، ایجاد فضای مناسب و گسترش انگیزه در میان آحاد مختلف مردم برای گرایش به سمت و سوی معارف قرآنی تأکید کرد و گفت: زنجان از استعدادها و ظرفیت‌های بالایی در حوزه قرآن برخوردار است و انسجام‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی سبب می‌شود تا گام‌های مؤثری در توسعه مفاهیم کلام وحی برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه، بسترساز هدایتگری اجتماعی و تبیین‌گر سبک زندگی اسلامی است، بیان کرد: آمارها نشان می‌دهد توسعه فعالیت‌های قرآنی و تعمیق مفاهیم دینی انسان را از آسیب‌های اجتماعی دور می‌کند و دستیابی به این مهم نیازمند فعالیت مراکزی همچون جامعةالقرآن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی و برنامه‌ریزی منسجم و دقیق برای نشر و توسعه فعالیت‌های قرآنی با در نظر گرفتن نیازهای جامعه از مهم‌ترین اهداف این اداره‌ کل است که امیدواریم با تعامل و همکاری نهادها و مؤسسات مربوطه به این مهم دست پیدا کنیم.

وی در ادامه ضمن قدردانی از فعالیت‌های این مجموعه قرآنی ابراز کرد: با توجه به ظرفیتی که جامعةالقرآن دارد، می‌تواند در سایر حوزه‌های فرهنگی نیز فعالیت کند. تغییر سبک زندگی به سمت فرهنگ غرب از چالش‌های جامعه است و باید با کمک این مؤسسات فرهنگ ایرانی ـ اسلامی در جامعه ترویج یابد.

احمدخانی با ارائه پیشنهاد ساخت کتابخانه مشارکتی در مؤسسه جامعةالقرآن کریم استان زنجان و آمادگی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از آن تصریح کرد: راه‌اندازی کتابخانه در این مجموعه قرآنی موجب استفاده بیشتر شهروندان از خدمات فرهنگی و آشنایی بیشتر با مؤسسه جامعةالقرآن کریم خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان اقدام خیران در ایجاد مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی را قابل ستایش خواند و گفت: باید این مجموعه‌ها به مردم به‌ویژه نسل جوان شناسانده و معرفی شود.

انتهای پیام
captcha