قطعی برق نیاز کشور به انرژی هسته‌ای را بیشتر می‌کند
کد خبر: 3982887
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰

قطعی برق نیاز کشور به انرژی هسته‌ای را بیشتر می‌کند

امام جمعه سلطانیه گرمای شدید، خشکسالی، مصرف بیش از حد و عدم ایجاد ظرفیت تولید برق توسط دولت را از چالش‌های حوزه برق دانست و گفت: قطعی برق نیاز کشور به انرژی هسته‌ای را بیشتر می‌کند.

قطعی برق نیاز کشور به انرژی هسته‌ای را بیشتر می‌کندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعمران حسینی‌نسب، امام جمعه سلطانیه، 18 تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه در مورد انتظارات از رئیس جمهور، اظهار کرد: مطالبه آرمانی از رئیس جمهور منتخب، تلاش برای تحقق دولت اسلامی بر اساس بیانیه گام دوم، مطالبه راهبردی، تلاش برای جبران عقب‌ماندگی‌های دولت‌های قبلی و دولت فعلی به‌ویژه در اقتصاد و فرهنگ و مطالبه فوری و اولویت‌دار، تلاش خستگی‌ناپذیر برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی، مبارزه با گرانی‌ها یا افزایش قیمت‌ها و ثبات بازار است.

وی با اشاره به وعده‌های انتخاباتی و مشکلات موجود ابراز کرد: برای حل مشکلات و تحقق وعده‌ها باید کابینه‌ای کارآمد، جوان، مومن، حزب اللهی، فسادستیز و مردم‌مدار با نگاه شایسته‌سالاری تشکیل شود.

خطیب نماز جمعه سلطانیه به قطعی مکرر برق و علل و عوامل آن اشاره کرد و گفت: گرمای بی‌سابقه در ۵۰ سال اخیر و خشکسالی‌ها یک بلای جهانی است. مشکل اصلی قطعی و کمبود برق در ایران فاصله ۱۱ هزار مگابایتی تولید و مصرف برق از یک طرف و عدم ایجاد ظرفیت تولید برق توسط دولت که باید به ۱۰۰ هزار مگابایت می‌رسید، و گرمای شدید، خشکسالی و مصرف زیاد است.

وی با توصیه به ادارات، شرکت‌ها، خانواده‌ها، مساجد و عموم مردم برای صرفه‌جویی و کاهش مصرف برق تصریح کرد: مشکل قطعی برق نیاز ما را به انرژی هسته‌ای مضاعف می‌کند؛ به‌طوری که فرانسه یکی از کشورهای مخالف ما در مسئله انرژی هسته‌ای، ۷۱ درصد برق خود را از انرژی هسته‌ای تامین می‌کند. ایران تا چند سال دیگر به بیش از ۲۰ هزار مگابایت برق نیاز خواهد داشت این در حالی است که فقط یک و نیم درصد برق را از طریق انرژی هسته‌ای تامین می‌کند.

حسینی‌نسب با گرامیداشت روز عفاف و حجاب بیان کرد: حجاب مثل نماز واجب است و حجاب برای دختر از ۹ سالگی واجب می‌شود و لذا خانواده‌ها به حجاب به عنوان واجب الهی و شرعی توجه کنند، حجاب پوشش زنان با فرهنگ و منطق بانوان با عفت است.

وی به بهانه‌های بدحجابی از جمله گرما اشاره کرد و افزود: فراموش نشود آتش جهنم بسیار سوزاننده‌تر است. پیشگیری از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی و حفظ امنیت زن، ترویج فرهنگ حیاء و عفت و ایجاد آرامش روحی و روانی در جامعه فلسفه وجوب حجاب است. هَمفِر یکی از جاسوسان انگلیس در کشورهای اسلامی می‌گوید: زنان مسلمان دارای حجاب محکم هستند که نفوذ در میان آنها ممکن نیست و به هر وسیله‌ای شده باید حجاب را از سر زن مسلمان برداریم تا فساد را در جامعه و خانواده‌ها رواج دهیم. همانطور که بی‌حجابی قبل از بعثت، جاهلیت اُولی بود، پدیده زشت بی‌حجابی و بدپوششی و تبرج نیز در جامعه امروزی جاهلیت ثانی و مُدرن است.

امام جمعه جمعه سلطانیه با گرامیداشت اول ذیحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(ع) یادآور شد مراسم ازدواج داماد و دختر پیامبر(ص) محل نزول فرشتگان بود و فرشتگان  تکبیرگویان حضرت زهرا(س) را به خانه امیرالمؤمنین امام علی(ع) بدرقه می‌کردند. جهیزیه، مهریه و مراسم عروسی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) الگوی جوانان و زوج‌های جوان در ازدواج آسان است. مراسم عروسی اگر بدون گناه و معصیت باشد مورد رضایت خدا و موجب رحمت و برکت خواهد بود‌.

وی به روز ادبیات کودک و نوجوان اشاره کرد و افزود: کودکان و نوجوانان را با ادبیات اسلامی مثل واجب، حرام، گناه، حلال، نماز و حجاب آشنا کنید و هدایای فرهنگی از جمله کتاب در جشن تولد فرزندان به آنها هدیه کنید.

انتهای پیام
captcha