تمدید مهلت ثبت‌نام ازدواج دانشجویی در زنجان
کد خبر: 3983287
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵

تمدید مهلت ثبت‌نام ازدواج دانشجویی در زنجان

مسئول هماهنگی و ارتباطات استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان از تمدید مهلت ثبت‌نام ازدواج دانشجویی تا شهریورماه خبر داد و گفت: افرادی که تاریخ عقد آن‌ها از اول فروردین 98 تا اول شهریور 1400 باشد، می‌توانند از طرح بهره‌مند شوند.

تمدید مهلت ثبت‌نام ازدواج دانشجویی در زنجاناحمد صمدی، مسئول هماهنگی و ارتباطات استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: ثبت‌نام مراسم ازدواج دانشجویی تا شهریور 1400 تمدید شد و کسانی که تاریخ عقد آن‌ها در بازه زمانی اول فروردین 98 تا یکم شهریور 1400 باشد می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه شرط ثبت‌نام در این دوره دانشجو بودن یکی از زوجین است و نام‌نویسی یکی از آن‌ها کفایت می کند، ابراز کرد: دلیل طولانی بودن بازه زمانی تاریخ عقد این است که سال گذشته به دلیل شیوع کرونا اعزام به مشهد مقدس انجام نشد و این افراد امسال می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

این مسئول ادامه داد: اردوی زیارتی مشهد مقدس 3 روزه برگزار می‌شود و برنامه‌هایی از جمله کارگاه‌های مشاوره، سبک زندگی و روان‌شناسی در بخش‌های عمومی و خصوصی تدارک دیده شده است. همچنین برگزاری جشنواره‌هایی حین سفر و برنامه‌هایی بعد از سفر نیز در دستور کار قرار دارد و در این جشنواره‌ها از نخبگان و افرادی که افتخاراتی کسب کردند، کسانی که در سال‌های اول ازدواج اقدام به فرزندآوری کردند و افرادی که مهریه پایین دارند، تجلیل می‌شود.

مسئول هماهنگی و ارتباطات استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به اینکه پس از ثبت‌نام دانشجویان در این دوره کلاس‌های آموزش مجازی برای آن‌ها برگزار می‌شود و تاریخ‌های اعزام به مشهد مقدس به آن‌ها اعلام می‌شود و این افراد تا پایان اسفندماه فرصت دارند زمان تشرف خود را مشخص کنند. همچنین پشتیبانی‌ها از زوجین تا 2 سال بعد از ازدواج ادامه دارد.

وی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در دانشگاه‌ها برای تشویق جوانان به ازدواج به‌هنگام و ازدواج آسان را موثر خواند و گفت: به دلیل تقارن فرهنگی و سطح علمی، دوران دانشجویی زمان مناسبی برای شناخت دختر و پسر محسوب می‌شود و تجربه ثابت کرده طلاق در بین ازدواج‌های دانشجویی کمتر از 5 درصد است و ناهنجاری‌ها نیز نمود کمتری دارد.

انتهای پیام
captcha