جشن ازدواج آسان زنجانی‌ها در حرم رضوی
کد خبر: 3866005
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

جشن ازدواج آسان زنجانی‌ها در حرم رضوی

گروه فرهنگی ــ جشن ازدواج آسان ۹۰ زوج زنجانی با هدف تشویق برای ازدواج به‌موقع و فرزندآوری در حرم امام رضا(ع) برگزار شد.

جشن ازدواج آسان نومزدوجین زنجانی در حرم امام رضا(ع)

به گزارش ایکنا از زنجان، برنامه ازدواج آسان 90 نومزدوج زنجانی، روز گذشته، 1 دی‌‌ماه در مشهد برگزار شد. در این ماه عسل شرین و بیادماندنی برنامه‌های شاد و جذاب فرهنگی و هنری، امام‌شناسی و حرم‌گردی اجرا شد و همه زوج‌های خوشبخت مهمان سفره پربرکت امام بودند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر ولایتی، مسئول کانون تبلیغی آستان قدس رضوی در مورد اعزام زوج‌های جوان به مشهد مقدس ابراز کرد: در این برنامه با برگزاری همایش تربیتی، همسرداری و تربیت صحیح فرزند، الگوی زندگی سالم و اسلامی برای این نو مزدوجین عزیز ارائه شد.

وی ابراز کرد: در این مراسم سعی شده به آسیب‌های اجتماعی به صورت تخصصی پرداخته شود تا این زوج‌ها که در اولین قدم مسیر زندگی هستند با اطلاعات کامل وارد زندگی شوند  وبرای زندگی خود الگوی صحیح اسلامی داشته باشند.

ولایتی افزود: البته تاکید کردیم زوج‌ها به‌عنوان سفیران رضوی، باید در خانواده و جامعه برای گفتمان‌سازی سبک زندگی اسلامی و ساده‌زیستی و دوری از تجملات بپردازند و برای ساختن جامعه آرمانی و معرفتی دست هم سالان خود را نیز بگیرند و سبک زندگی امام رضایی را در زندگی خودشان که همان محبت، وفای به عهد، خدامحوری و تلاش برای رشد اخلاقی و اقتصادی خانواده  ودوری از فرهنگ مصرف‌گرایی و اسراف را پیاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این زوج‌های جوان از قشرهای مختلف استان زنجان بودند، بیان کرد: در این سفر معنوی، همفکری و بیان دیدگاه‌های زوج‌های جوان نیز انجام شد. یقینا هرکس اول زندگی خود را با مهمانی حضرت رضا(ع) آغاز کند، حتما برکت خاصی در زندگی نصیبش خواهد شد.

مسئول کانون تبلیغی آستان قدس رضوی از ادامه‌دار بودن این برنامه معنوی خبر داد و گفت: اگر بتوانیم حداقل 50 درصد از زوج‌های جوان استان را در قالب این برنامه فرهنگی و تربیتی اعزام کنیم؛ چراکه اکثر مشکلات از جمله اختلافات خانوادگی، طلاق‌های عاطفی و چشم و هم‌چشمی در زندگی‌ها رفع خواهد شد.

ولایتی یکی از اهداف مهم این برنامه برای نومزدوجین و نوعروسان تشویق برای ازدواج به موقع، ازدواج آسان و فرزندآوری دانست و افزود: امروزه در جامعه ما هم ازدواج‌های بی‌موقع و پرخرج و مخارج انجام می‌شود وهم فرزندآوری کم شده است که این معضلات، روند روبه رشد کشور را درعرصه‌های حساس بسیار کند می‌کند.

انتهای پیام
captcha